خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه بحرین:

دوحه برای پایان دادن به بحران جدی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۶۶

وزیر خارجه بحرین در واکنش به نحوه برخورد قطر با چهلمین دور نشست شورای همکاری کشورهای خلیج فارس نسبت به «جدی نبودن دوحه برای پایان دادن به بحران با کشورهای چهارگانه» ابراز تأسف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری وزارت خارجه بحرین، «خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین در واکنش به نحوه تعامل قطر با چهلمین نشست شورای همکاری خلیج‌فارس و عدم حضور «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور گفت: «آنچه که کاملا مشخص است نحوه تعامل بسیار منفی قطر با نشست شورا و تکرار روند اعزام نماینده امیر قطر بدون ارائه هیچ اختیاری به وی برای حل بحران است». 

وزیر خارجه بحرین توضیح تأکید کرد که اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر مبنی بر اینکه گفت‌وگو با عربستان سعودی از خواسته‌های چهار کشور برای پایان دادن به بحران عبور کرده و به دنبال چشم‌اندازی برای آینده است، هیچ محتوایی را که درباره آن بحث شده، منعکس نمی کند». 

وزارت خارجه بحرین تأکید کرده است: «۴ کشور (مصر، عربستان، بحرین وامارات) کاملا به مواضع و خواسته‌های قانونی خود که مبتنی بر اصول شش‌گانه صادر شده در نشست قاهره در سال ۲۰۱۷ بوده پایبند هستند».

این اصول شش‌گانه بر التزام به مبارزه با افراط‌گرائی و تروریسم و سخنان تحریک‌آمیز برای خشونت، پایبندی به توافق ریاض در سال ۲۰۱۳، توافق تکمیلی سال ۲۰۱۴، پایبندی به همه نتایج و دستاوردهای نشست عربی اسلامی و آمریکائی برگزار شده در ماه می ۲۰۱۷ در ریاض، پرهیز از دخالت در امور داخلی کشورها، عدم حمایت از نهادهای غیر قانونی و مسئولیت همه کشورهای جامعه جهانی در قبال مبارزه با همه اشکال افراطگری و تروریسم که صلح و امنیت و بین‌المللی را تهدید می‌کنند، تصریح می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز