خبرگزاری کار ایران

اخبار ضد و نقیض از توافق تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۶۰

منابع صهیونیستی صحت گزارش‌های رسانه‌ای درباره پیشرفت مذاکرات بین تل آویو و جنبش حماس برای توافق جدید تبادل اسرا را تکذیب کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، روزنامه «یدیعوت احارنوت» به نقل از «یارون بلوم» هماهنگ‌کننده امور اسرا و مفقودان اسرائیلی نوشت: «از بدشانسی، حماس مانع پیشروی در اقدامات فعلی برای دستیابی به توافق بازگشت سربازان اسیر است».

سایت عبری «والا» نیز به نقل از روزنامه ایندیپندنت عربی نوشت: «یک هیأت اسرائیلی اخیرا با گروهی از حماس در قاهره دیدار و پرونده اسرای اسرائیلی در غزه را بررسی کرده است». 

در ادامه این خبر آمده است که اسرائیل در حال بررسی درخواست حماس برای آزادی ۵۰ اسیر است و این رژیم  آماده است تا نیمی از تعداد درخواست‌شده توسط حماس را در قبال زنده بودن سربازان خود آزاد کند. 

به گزارش سایت والا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد توافق تبادل اسری تا پیش از موفقیت رقیبش «بنی گانتز»، در تشکیل کابینه جدید حاصل شود. 

«یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در غزه هفته گذشته انجام مذاکره با اسرائیل درباره معامله تبادل اسری را تکذیب و تأکید کرد: «هیچ مذاکره‌ای در این باره صورت نگرفته است، آنها قادر به تصمیم‌گیری‌های قاطع در این پرونده استراتژیک نیستند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز