خبرگزاری کار ایران

هجوم جمهوری‌خواهان به محل تحقیقات دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ/ جلسه بازجویی به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۸۱۶

جمهوری‌خواهان کنگره در مخالفت با سوال و جواب از یک مقام وزارت دفاع در رابطه با تحقیقات استیضاح علیه رئیس‌جمهوری این کشور وارد اتاق تحقیقات شدند و نظم جلسه را بر هم زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران جمهوری‌خواه که به دلیل دور از ماندن اقدامات هدفمند برای عزل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور خشمگین هستند، وارد جلسه محرمانه بازجویی از یک مقام وزارت دفاع علیه ترامپ شدند و چندین ساعت از این مکان خارج نشدند و همین امر موجب تشدید اختلاف‌ها در ارتباط با تحقیق شد. 

بیش از ۲۰ نماینده وارد اتاق معروف به «اتاق اطلاعات حساس» شدند و در روند بازجویی از یک مقام وزارت دفاع درباره احتمال سوء استفاده ترامپ از اعمال فشار بر اوکراین در راستای اهداف انتخاباتی خود اخلال ایجاد کردند. 

کاخ سفید طی هفته‌های اخیر با موج بازجویی از مقام‌های سابق و فعلی دولت آمریکا مواجه بوده اما باید گفت که شهادت «ویلیام تایلر»، سرپرست سفارت آمریکا در اوکراین بیش از همه در محکومیت ترامپ نقش داشته است. 

نمایندگان دموکرات اعلام کردند که اظهارات تایلر جزئیات پیشنهاد حمایت نظامی آمریکا از اوکراین در قبال همکاری سیاسی را فاش کرد. 

این اقدام جمهوری‌خواهان باعث وقفه چند ساعته در بازجویی از «لارا کوپر» معاون وزیر دفاع آمریکا در حوزه روسیه، اوکراین و اوراسیا شد. 

قانونگذاران مدعی شدند که «آدام شف»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان به همراه کوپر اتاق جلسه را ترک کرد و در اعتراض به حرکت جمهوری‌خواهان ادامه گفت‌وگوها را تا مدت نامعلوم به تعویق انداخت. یکی از قانونگذاران دموکرات هم تعویق این جلسه را تایید کرد و گفت دموکرات‌ها در حال رایزنی هستند.

«استیو اسکالیس»، نماینده جمهوری‌خواه از کمیته اقلیت مجلس نمایندگان پس از انضمام به گروه معترضان تأکید کرد که نمایندگان از حضور در جلسه‌های بازجویی منع می‌شوند حال آنکه دموکرات‌ها به دنبال برکناری ترامپ از طریق قوانین یک‌جانبه خود هستند. 

تعدادی از نمایندگانی که حق حضور در جلسات بازجویی را دارند، با این توجیه که اقدامات عزل ترامپ باید از شفافیت بیشتری برخوردار باشد، به جمع معترضان پیوستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز