خبرگزاری کار ایران

یک مقام امنیتی در اقلیم کردستان مدعی شد؛

استقرار نیروهای ارتش عراق در جنوب اقلیم کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۳۶۰

منابع امنیتی کردستان عراق مدعی استقرار نیروهای عراقی در نزدیکی خط لوله صادرات نفت کردستان شدند.

به گزارش ایلنا، به نقل از رویترز، منابع امنیتی کردستان امروز دوشنبه مدعی شدند که نیروهای عراقی تانک‌ها و توپخانه‌ای را در جنوب منطقه کردستان (شمال عراق) جایی که یک بخش از خط لوله صادرات نفت کردستان در آن واقع شده مستقر کرده‌اند.

یکی از مقام های شورای امنیت دولت منطقه‌ای کردستان طی تماسی تلفنی از اربیل اعلام کرد که نیروهای ارتش در شمال غرب موصل در حال استقرار هستند.

یکی از مشاوران امنیتی عراق گفت که منطقه ماهی خابور در شمال غربی موصل، محل ورود به ترکیه و سوریه است که بغداد می‌خواهد این منطقه را تحت کنترل قرار دهد. وی از اظهارنظر درباره اینکه آیا اقدام نظامی برای رسیدن به این هدف انجام می‌شود، خودداری کرد.

یک خط لوله نفتی در سراسر کردستان عراق قبل از تغذیه یک خط لوله دیگر که نفت را به دریای مدیترانه ترکیه برای صادرات منتقل می‌کند، به یک ایستگاه اندازه‌گیری در ماهی-خابور متصل می‌شود.

یکی از نیروهای کرد گفت که استقرار ارتش عراق در اطراف ربیعا، ۴۰ کیلومتری جنوب منطقه ماهی خابور رخ می‌دهد.

ترکیه و ایران از اقدامات دولت عراق پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان در ۲۵ سپتامبر و صادرات نفت منطقه کردستان تحت کنترل دولت بغداد حمایت می‌کنند.

گذرگاه ماهی خابور از سال ۱۹۹۱ تحت کنترل کردستان بوده است. طرف دیگر این منطقه در مرز سوریه در حال حاضر تحت کنترل نیروهای کرد سوریه است که تحت حمایت ایالات متحده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز