خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش به دست نیروهای عراقی افتاد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۹۱۳

نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات آزادسازی موصل در کرانه غربی این شهر بزرگ‌ترین کارگاه سلاح شیمیایی داعش را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، نیروهای پلیس فدرال عراق صبح امروز –دوشنبه- در ادامه پیشروی خود در منطقه «الاقتصادیین» و «۱۷ تموز» توانستند ضمن عقب راندن عناصر داعش از مواضع خود در این مناطق، بزرگ‌ترین کارگاه ساخت سلاح شیمیایی گروه تروریستی داعش را به کنترل خود درآورند.

در بیانیه متشر شده توسط ستاد فرماندهی پلیس فدرال عراق سرلشکر «شاکر جودت» فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد نیروهای پلیس موفق شده‌اند ۱۵ کیلومتر مربع را در محور شمال غربی موصل و همچنین دو روستای «حصونه» و «دجله» از اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

در این بیانیه تصریح شده است نیروهای پلیس فدرال در این عملیات موفق شدند یک پالایشگاه گاز و ساختمان‌های فاز یک، دو، سه و چهار در منطقه «الهرمات» را آزاد کنند.

وی تاکید کرد که در عملیات آزادسازی دو منطقه الاقتصادیین و ۱۷ تموز نیز غیرنظامیان ساکن این منطقه به مناطق امن در شمال موصل منتقل شدند.

شاکر جودت همچنین اضافه کرد که نیروهای واکنش سریع نیز موفق شدند کنترل بزرگ‌ترین کارگاه ساخت سلاح شیمیایی گروه تروریستی داعش را به دست گیرد.

در بیانیه مذکور تصریح شده است که عملیات پاکسازی منطقه ۱۷ تموز از تله‌های انفجاری و مین‌های کار گذاشته شده توسط عناصر داعش به پایان رسیده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز