خبرگزاری کار ایران

واشنگتن‌پست:

دادستان کل آمریکا با سفیر روسیه تماس برقرار کرده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۴۰۱

دادستان کل ایالات متحده آمریکا از برقراری تماس‌هایی با سفیر روسیه در واشنگتن در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،  روزنامه واشنگتن‌پست از تماس «جف سشنز» دادستان کل آمریکا با سفیر روسیه در آمریکا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور خبر داد و افزود سشنز دو مرتبه با سفیر روسیه گفت‌وگو کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست با افشای این خبر افزود این تماس‌ها باعث به وجود آمدن ابهام‌های جدید در خصوص نقش کرملین و دخالت روسیه در به قدرت رسیدن «دونالد ترامپ» شده است.

پیش از این جف سشنز هیچ اشاره‌ای به تماس‌هایش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا نداشته است و این مذاکرات را مخفی نگه داشته است.

تحقیقات نهادهای اطلاعاتی درباره روابط تیم رئیس‌جمهوری آمریکا با مقام‌های روسی ادامه دارد.

همچنین سخنگوی دادستان کل ایالات متحده آمریکا نیز ارتباط تلفنی سشنز با کیسلیاک را تایید کرد و افزود وی در ماه سپتامبر دو مرتبه  از دفتر خود با سفیر روسیه تماس تلفنی برقرار کرده است.

این تماس‌ها درست در زمانی صورت گرفته است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا خبر داده و اعلام کردند روسیه قصد حملات سایبری به انتخابات آمریکا را دارد.

«پاتریک لیهی» نماینده دموکرات و عضو کمیته قضایی کنگره نیز از سشنز درخصوص هرگونه ارتباط وی با روس‌ها سوال پرسیده بود که وی هرگونه ارتباط خود با مقام‌های روس را رد کرده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان در خصوص هرگونه ارتباط تیم ترامپ با مقام‌های روس در جریان انتخابات اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز