خبرگزاری کار ایران

رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان:

ترکیه از جنگ شبه نظامیان علیه نیروهای مقاومت سوریه حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۲۲

شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه، نیروهای مقاومت سوریه را هدف حملات خود قرار داده‌اند. نیروهای سوریه دموکراتیک درگیر جنگ با داعش و آزادسازی مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «صالح مسلم» رئیس حزب اتحاد دموکراتیک کردستان امروز –دوشنبه- در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: «احرار الشام» و «جیش الاسلام» گروه‌های شبه نظامی فعال در سوریه، از سوی ترکیه پشتیبانی شده و علیه نیروهای سوریه دموکراتیک -که درگیر جنگ با داعش هستند- فعالیت می‌کنند.

صالح مسلم اظهار داشت: «گروه‌های مذکور (احرار الشام و جیش الاسلام) که از سوی ترکیه حمایت و پشتیبانی می‌شوند، علیه نیروهای حزب سوریه دموکراتیک می‌جنگند. این گروه‌های جهادی فعالیت‌هایی نظیر ارتش آزاد سوریه دارند.»

نیروهای زمینی سوریه دموکراتیک شامل افراد ترک، عرب و کرد است که مشترکاً با داعش در سوریه مبارزه می‌کنند.

در تاریخ ۱۲ می‌شورای امنیت سازمان ملل طرح پیشنهادی روسیه برای شمول احرار الشام و جیش الاسلام در فهرست سازمان‌های تروریستی سازمان ملل را رد کرد. تحریم‌ این دو گروه توسط سازمان ملل، مجوز حملات هوایی علیه مواضع آن‌ها را می‌دهد. این دو گروه، سازمان‌های تروریستی هستند که مشمول توافق آتش‌بسی که فوریه گذشته با حمایت روسیه و آمریکا محقق شد، نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز