خبرگزاری کار ایران

مودی شکست حزبش در انتخابات محلی «بیهار» را پذیرفت

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۱۸۴

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند، شکست حزبش در یک انتخابات مهم ایالتی را پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» (بی‌جی‌پی) نتوانسته است در انتخابات محلی در ایالت «بیهار» پیروز شود و صحنه را به رقبای خود در این ایالت واگذار کرده است.

احزاب پیروز در انتخابات بیهار از حزب‌هایی هستند که با حزب اصلی مخالف کنگره در ارتباطتند.

انتخابات ایالتی در بیهار برای حزب مودی که در انتخابات سراسری سال گذشته به پیروزی رسیده بود، نوعی محک عملکرد این حزب به ویژه در زمینه اقتصادی محسوب می‌شد.

این در حالی است که یکی از سخنگویان حزب ملی‌گرای بی‌جی‌پی با چنین برداشت‌هایی مخالفت کرده و گفته است که حزب در این ایالت در جریان روند مبارزات انتخاباتی، تلاش خوبی کرده بود.

مودی امیدوار بود که با پیروزی در انتخابات مجلس ایالتی بیهار بتواند کرسی‌های حزبش را در مجلس علیای هند (راجیا سبها) افزایش دهد. حزب بی‌جی‌پی در راجیا سبها دارای اکثریت نیست.

پارلمان هند از دو مجلس نمایندگان (لوک سبها) و مجلس علیا (راجیا سبها) تشکیل شده است. در انتخابات لوک سبها در سال گذشته میلادی حزب مودی توانست با شکست حزب عمده مخالف کنگره و احزاب حامی آن، اکثریت کرسی‌ها در این مجلس در اختیار گرفته و دولت تشکیل دهد.

ایالت بیهار در شمال غرب هند، با جمعتی ۱۰۰ میلیونی یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌ها و در عین حال یکی از فقیرترین آنها در هند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز