خبرگزاری کار ایران

آغاز جنگ زمینی یمن و عربستان و فرار هزاران نیروی مرزی عربستانی

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۷۴۱

جنگ زمینی میان یمن و عربستان به‌رغم ترس عربستانی‌ها از وقوع این جنگ، آغاز شد.

به گزارش ایلنا، رادیوی اروپایی «اوستن» در گزارشی فاش کرد که «جنگ زمینی» میان یمن و عربستان عملا آغاز شده است اما این جنگ را نه عربستانی‌ها که از آن می‌ترسند،  بلکه قبایل یمنی در انتقام از بمباران زنان و کودکان یمنی آغاز کردند.

در این گزارش آمده است؛ حمله قبایل یمنی به مراکز مرزی عربستان تکرار شد و این مراکز به‌رغم آن‌که سربازان عربستانی به سلاح‌های پیشرفته و توپخانه سنگین مجهز هستند، یکی پس از دیگری به کنترل این قبایل درآمد، به طوری که قبایل یمنی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری کنترل چهار مرکز و نقطه نظامی عربستان را داخل این کشور یکی پس از دیگری به دست گرفتند؛ امری که باعث بهت و حیرت فرماندهان نظامی عربستان شد.

در ادامه گزارش رادیو اوستن آمده است؛ کار‌شناسان نظامی بر این باورند که اراضی یمن کمینگاهی مرگبار برای هزاران سرباز عربستانی و سربازان مزدور کشورهای عربی و خارجی خواهد بود زیرا یمن وضعیت جغرافیایی خاصی دارد و مبارزان یمنی در درگیری‌های زمینی به ویژه در مناطق کوهستانی خبره هستند.

در این گزارش آمده است؛ درخواست عربستان از سنگال برای اعزام ۲هزار و ۱۰۰ نیرو برای کمک به نیروهای عربستانی در تجاوز به یمن، بازتاب دهنده نگرانی شدید رهبران عربستان از ناتوانی‌شان در جنگ زمینی با یمن است که در آستانه رخ دادن است، اگر چه خودش آغاز کننده آن نباشد.

در گزارش رادیو اوستن آمده؛ پس از موفقیت قبایل یمنی در کنترل چهار مرکز نظامی عربستانی و کشتن یک افسر بلندپایه و ۱۰ محافظ وی در کمینی داخل اراضی عربستان در «جازان» و انتشار اخباری مبنی بر فرار هزاران سرباز عربستان طی ۴۰ روز حمله هوایی به یمن، جنگ زمینی حتمی است.

بر اساس این گزارش؛ ۹ کشور  از جمله چهار کشورهای عضو شورای همکاری حوزه خلیج فارس به جز عمان، اردن، مصر، سودان و مراکش در کنار عربستان در جنگ علیه یمن به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری یمن به قدرت پس از فرارش به ریاض، مشارکت دارند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ براساس گزارش‌های سازمان‌های اطلاعاتی غربی پدیده جدیدی در مرزهای عربستان رخ داده و آن فرار دسته جمعی سرباز‌ها از واحد‌ها و مراکز نظامی مرزی عربستانی در مرزهای این کشور با یمن است.

در این گزارش‌ها آمده است؛ بیش از ۴هزار نظامی عربستانی از مراکز نظامی مرزی در مرزهای عربستان و یمن فرار کرده‌اند.

در ادامه گزارش رادیو اوستن آمده؛ جنگ زمینی در عمل آغاز شده است و قبایل یمنی از جمله قبیله «بکیل» آغاز کننده این جنگ هستند. این قبایل به دلیل شناخت‌شان از اراضی اطراف شهرهای جازان و نجران و نیز آشنایی آن‌ها با راه‌های کوهستانی و دشت‌های این دو شهر در پیشروی به سمت آن‌ها، توانا‌تر هستند.

در پایان گزارش رادیو اوستن آمده است؛ نه ارتش عربستان و نه دیگر ارتش‌های مزدور که عربستان آن‌ها را اجاره می‌کند نمی‌توانند از کنترل این شهر‌ها توسط قبایل یمنی جلوگیری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز