خبرگزاری کار ایران

آنتونیو گوترش:

حمله زمینی گسترده در رفح منجر به یک «فاجعه انسانی» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۱۳۵

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز -جمعه- هشدار داد که حمله زمینی گسترده در رفح منجر به یک «فاجعه انسانی» شده و تلاش‌های این نهاد برای حفاظت از مردم در شرایطی که غزه در آستانه قحطی قرار دارد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد امروز -جمعه- هشدار داد که حمله زمینی گسترده در رفح منجر به یک «فاجعه انسانی» شده و تلاش‌های این نهاد برای حفاظت از مردم در شرایطی که غزه در آستانه قحطی قرار دارد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

دو مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفتند که این در حالی است که مذاکرات آتش‌بس در حالی که اسرائیل عملیات نظامی خود را در رفح افزایش می‌دهد، در حال توقف است.

گوترش در حاشیه کنفرانس جامعه مدنی در نایروبی گفت: «سرنوشت فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و کل منطقه معلق است».

وی افزود: «من مجدداً از دولت اسرائیل و رهبری حماس می‌خواهم که شجاعت سیاسی خود را نشان دهند و از هیچ تلاشی برای دستیابی به توافق برای توقف خونریزی و آزادی گروگان‌ها دریغ نکنند».

گوترش همچنین تأکید کرد که با ادامه حملات هوایی در سراسر جنوب غزه، وضعیت در رفح «بر لبه تیغ» است.

وی گفت: «ما به طور فعال با همه دست اندرکاران برای ازسرگیری ورود تجهیزات - از جمله سوخت مورد نیاز - از طریق گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم در تعامل هستیم».

گوترش سپس درخواست خود برای آتش‌بس فوری در غزه، آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌ها و افزایش گسترده کمک‌های نجات‌دهنده را تکرار کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز