خبرگزاری کار ایران

حیدرالعبادی خطاب به جو بایدن:

با قوانین و طرح‌هایی که وحدت عراق را تضعیف کند، مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۵۱۵

«حیدر البعادی» نخست‌وزیر عراق در تماس تلفنی با «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفت بغداد را با هر گونه قانون و طرحی که وحدت عراق را تضعیف کند، اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، دفتر نخست‌وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که العبادی و بایدن در این تماس تلفنی درباره اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است که نخست‌وزیر عراق و معاون رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تحولات اخیر به ویژه پایبندی دو طرف به حفظ وحدت اراضی و حاکمیت عراق و دخالت نکردن در امور داخلی این کشور رایزنی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که العبادی در این تماس تلفنی به بایدن تاکید کرد که بغداد قوانین و طرح‌هایی که وحدت عراق را تضعیف کرده و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور را نادیده بگیرد، نمی‌پذیرد.

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق همچنین آمده است که بایدن نیز تاکید کرد که آمریکا به توافقنامه امنیتی با عراق برای حمایت از وحدت این کشور بر اساس قانون اساسی عراق پایبند است.

در این بیانیه آمده است که کمک‌های نظامی آمریکا به عراق برای جنگ با داعش با درخواست و از طریق دولت عراق ارائه می‌شود.

بنا بر این گزارش، دولت عراق پیش از این طرح کنگره درباره تعامل با کرد‌ها و سنی‌ها در عراق به عنوان دو دولت را رد کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز