خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع روسیه:

آمریکا مسئول مستقیم بحران اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۸۱۹

مقام‌های روسیه، آمریکا را به تلاش برای سلطه سیاسی و نظامی بر جهان متهم کرده و کشورهای غربی را مسئول بحران امنیت جهانی و درگیری‌های اوکراین دانستند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،  «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، آمریکا و متحدانش را به تلاش برای نزدیک کردن کی‌یف به غرب متهم کرده و گفت که این کار یک تهدید برای روسیه به شمار می‌رود.

وی افزود که روسیه در نتیجه این تهدید مجبور به واکنش شد.

شویگو در کنفرانس سالانه امنیت در مسکو گفت: «آمریکا و متحدانش از تمامی خطوط قرمز موجود، برای نزدیک کردن کی‌یف به خود عبور کرده‌اند که این کار آنها واکنش روسیه را به همراه داشته است.»

در ادامه کنفرانس، ژنرال «والری گراسیموف» فرمانده نیروهای نظامی روسیه گفت: «آمریکا که خود را برنده جنگ سرد می‌داند، سعی دارد تا جهان را مطابق میل خود تغییر دهد. هدف آمریکا سلطه کامل بر جهان بوده و واشنگتن در این راه خواسته‌های سایر کشور‌ها و قوانین بین‌المللی را پایمال می‌کند.»

بر اساس این گزارش، در جریان درگیری‌های جدایی‌طلبان و نیروهای ارتش اوکراین بیش از شش هزار نفر کشته شدند.

کشورهای غربی معتقدند که روسیه با فرستادن نیروهای خود به اوکراین و فراهم کردن سلاح و آموزش نظامی، به جدایی‌طلبان کمک می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه بارها تاکید کرده است که روسیه هیچ دخالتی در امور داخلی اوکراین نداشته است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز