خبرگزاری کار ایران

آقا محمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

غربی ها به دنبال جهت دهی به تروریست‌ها هستند نه ریشه‌کنی آنها

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۸۶۰

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به عملیات تکریت گفت که با توجه به این‌که تروریست‌ها نقاط و ارتفاعات مهمی در آن منطقه را در اختیار خود داشتند، شاید بتوان گفت که عملیات تکریت یکی از مشکل ترین عملیات‌ها دراین زمینه بوده است.

«علی آقامحمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: مناطقی که ارتش عراق در حال حاضر در آنجا مشغول به عملیات است، در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ از گروه تروریستی القاعده پاک‌سازی شده بود که البته مناطق بسیار با اهمیتی ارزیابی می‌شوند به گونه‌ای که این مناطق در آن زمان تا مرز ترکیه در اشغال گروه‌های تروریستی بوده است. آمریکایی‌ها نتوانستند تروریسم را در منطقه ریشه‌کن کنند و این عامل مانند سرطان عراق را در بر گرفت.

وی با تاکید بر این‌که حملات و ضربات وارده به تروریست‌ها در عراق خلاف منافع غربی‌ها است، گفت: پاک‌سازی‌هایی که در استان صلاح‌الدین و تکریت صورت گرفته است، در صدد بازگرداندن آرامش برای نخستین بار به این منطقه بعد از سرنگونی صدام محسوب می‌شود لذا باید بگوییم که منافع آمریکا در این منطقه در حال تهدید شدن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پیشروی‌های صورت گرفته چند روز گذشته در استان صلاح‌الدین تاکید کرد: ارتش عراق که به عنوان نیروی کلاسیک این کشور شناخته می‌شود، نقش مهمی در این پیشروی‌ها داشته است اما حضور نیروهای مردمی که در این عملیات در کنار ارتش شرکت دارند، تاثیر به‌سزایی در روند عملیات داشته است.

وی ادامه داد: تاکتیک‌هایی که نیروهای مردمی موسوم به الحشد الشعبی در این عملیات پیاده کردند، تاکتیک‌هایی کاملاَ بومی محسوب می‌شود به گونه‌ای که هیچ‌گونه آموزشی توسط آمریکایی‌ها برای تعلیم این نیرو‌ها صورت نگرفته است. با صورت گرفتن عملیات تکریت می‌توان گفت که تسلط بر موصل راحت‌تر خواهد شد.

آقامحمدی درباره رفتار دوگانه آمریکایی‌ها و ائتلاف ضد داعش در این عملیات تصریح کرد: آنچه که از رفتار غربی‌ها به نظر می‌رسد و در تبلیغاتشان هم آن را اعلام کردند، این است که گروه‌های تروریستی بتوانند زمینه‌های حضور آمریکا در منطقه را فراهم کرده و از این موضوع استفاده کنند تا عراق فرصت بازسازی خود تا زمانی که آمریکا چراغ سبز نشان نداده است را نداشته باشد که این رفتاری دوگانه را به نمایش می‌گذارد.

وی در پایان تاکید کرد: رئیس ستاد مشترک آمریکا در صحبت‌های اخیر خود گفته بود که عراقی‌ها نباید نقش ائتلاف و آمریکا در این کشور را کم بدانند لذا باید گفت که آن‌ها در موضع جهت‌دهی به تروریست‌ها هستند و نه ریشه‌کنی و نابودی آن‌ها.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز