خبرگزاری کار ایران

۷ کارمند ربوده شده موسسه مین‌رونی آزاد شدند

کد خبر : ۱۹۶۱۳۸

سخنگوی والی غزنی گفت که شبه‌نظامیان طالبان پس از تحقیق درباره این‌که این ۱۱ کارمند، ماموران دولت افغانستان نیستند، هفت نفر از آن‌ها را آزاد کردند ولی چهار نفر دیگر همچنان در اسارت این گروه شبه‌نظامی هستند.

شبه‌نظامیان طالبان هفت نفر از ۱۱ کارمند ربوده شده یک موسسه مین‌روبی را آزاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شفیق ننگ صافی»» سخنگوی والی غزنی گفت که شبه‌نظامیان طالبان پس از تحقیق درباره این‌که این ۱۱ کارمند، ماموران دولت افغانستان نیستند، هفت نفر از آن‌ها را آزاد کردند ولی چهار نفر دیگر همچنان در اسارت این گروه شبه‌نظامی هستند.

این ۱۱ کارمند موسسه مین‌روبی جمعه گذشته توسط افراد گروه طالبان در ولسوالی «اندر» ولایت غزنی ربوده شده بودند.

به گفته وی، این افراد ساعت ۱۱ جمعه گذشته با یک اتوبوس ۳۰۳ عازم کابل بودند که در منطقه «ملانو بابا» توسط افراد گروه طالبان ربوده شدند.

بهمن ماه سال گذشته نیز ۶۳ کارمند موسسه می‌ن‌روبی «هیلو تراست» توسط افراد مسلح در ولایت هرات ربوده شدند که توسط نیروهای پلیس این ولایت آزاد شدند.

موسسه‌هایی که در زمینه مین‌روبی فعال‌ هستند، سال‌ها است که در افغانستان کار می‌کنند و این کارمندان مانند کارمندان صلیب سرخ، از حملات گروه‌های درگیر، مصون بوده‌اند.

اما در سال‌های اخیر تعدادی از این افراد توسط افراد مسلح مخالف دولت افغانستان کشته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز