خبرگزاری کار ایران

رای «نه» شهروندان سوئیسی به تعیین دستمزد پایه

کد خبر : ۱۶۹۰۳۲

نمایندگان چپ پارلمان با طرح یک همه‌پرسی خواستار تعیین حداقل دستمزدی معادل ۱۸ یورو در هر ساعت شده بودند که بیش از دو سوم سوئیسی‌ها یکشنبه با این موضوع مخالفت کردند.

شهروندان سوئیسی به تعیین دستمزد پایه رای «نه» دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نمایندگان چپ پارلمان با طرح یک همه‌پرسی خواستار تعیین حداقل دستمزدی معادل ۱۸ یورو در هر ساعت شده بودند که بیش از دو سوم سوئیسی‌ها یکشنبه با این موضوع مخالفت کردند.

سوئیسی‌ها همزمان با خرید جنگنده‌هایی که آن هم توسط پارلمان مطرح شده بود، مخالفت کردند.

یکی از معدود افرادی که به طرح تعیین دستمزد پایه رای موافق داد، به خبرنگاران گفت که امیدوار بوده که در سوییس هم چنین قوانینی بتوانند رای بیاورند.

پیش از برگزاری همه‌پرسی هم می‌شد پیش‌بینی کرد که در سوئیس کشوری که به بانکداران و تاجرانش مشهور است، نمی‌توان امیدوار بود تا چنین قوانینی رای بیاورند.

رییس صنف مدیران سوئیسی می‌گوید: «بار دیگر مردم سوییس تعیین حداقل دستمزد در این کشور را رد کردند. به نظر می‌رسد که تعیین شرایط بهتر کاری و بهینه‌سازی زندگی کارگران باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.»

حامیان قانون تعیین دستمزد پایه هدفشان تببین نوعی از عدالت اجتماعی در یکی از سرمایه‌دار‌ترین کشورهای جهان بود، هدفی که هنوز راه زیادی برای رسیدن به آن در سوئیس وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز