خبرگزاری کار ایران

درگیری‌های مسلحانه در بنغازی ۲۱۶ کشته و زخمی بر جای گذاشت

کد خبر : ۱۶۸۷۴۳

در درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای هوادار «خلیفه حفتر» افسر بازنشسته ارتش و شبه‌نظامیان «جماعت انصار الشریعه» در بنغازی ۷۵ نفر کشته و ۱۴۱ نفر زخمی شدند.

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد که در درگیری میان گروه‌های مسلح شبه‌نظامی در شهر «بنغازی» طی روزهای اخیر ۲۱۶ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از الیوم السابع، وزارت بهداشت لیبی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که در درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای هوادار «خلیفه حفتر» افسر بازنشسته ارتش و شبه‌نظامیان «جماعت انصار الشریعه» در بنغازی ۷۵ نفر کشته و ۱۴۱ نفر زخمی شدند.

این درگیری‌ها تا شب گذشته نیز ادامه پیدا کرد و منجر به فرار تعداد زیادی از ساکنان بنغازی و بسته شدن فرودگاه این شهر شده است.

در همین حال، حفتر اعلام کرد که حمله به شبه‌نظامیان انصار الشریعه کودتا یا تلاش برای رسیدن به قدرت و حتی ایجاد اختلال در فرایند دموکراتیک در کشور، نیست بلکه پاسخ به درخواست مردم لیبی برای دفاع از ملت و حفظ جان افسران و سربازان ارتش است که مردم هر روز شاهد ریخته شدن خون آنها هستند.

در تحولی دیگر، افراد مسلح نا‌شناس «شیخ محمد عاشور» یکی از شیوخ انصار الشریعه را به گلوله بسته و با بمب به یک شبکه رادیویی وابسته به این جماعت حمله کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز