خبرگزاری کار ایران

دیپلمات ترک:

راهکار دو کشوری تنها راه برون‌رفت از جنگ فلسطین و اسرائیل است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۶۸

سفیر ترکیه در چک تاکید کرد که تنها راه برون‌رفت از جنگ فلسطین و اسرائیل راهکار دو کشوری است.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «آگامان باگیش»، سفیر ترکیه در چک امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که راهکار دو کشوری تنها راه برون‌رفت از درگیری فلسطین و اسرائیل است.

باگیش طی اظهاراتی بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تاکید کرد.

وی درباره توصیف «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از اسرائیل به عنوان یک دولت تروریستی گفت که تل آویو مردم فلسطین در نوار غزه را از غذا و درمان محروم می‌کند و سربازان اسرائیلی نیز غیرنظامیانی را که منتظر کمک‌های سازمان ملل برای دسترسی به غذا بودند، بمباران کردند.

وی افزود: «اگر این تروریسم نیست، پس چیست؟».

سفیر ترکیه با تاکید بر اینکه اقدامات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها غیرقابل قبول است، افزود که ارتش اشغالگر اسرائیل نزدیک به ۳۴ هزار نفر از انسان‌های بی‌گناه را در نوار غزه کشت‌.

وی بر اهمیت راهکار دو کشوری به عنوان تنها راه برون‌رفت از درگیری فلسطین و اسرائیل با تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

باگیش همچنین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به رد راهکار دو کشوری و دامن زدن به بحران و درگیری متهم کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز