خبرگزاری کار ایران

واکنش‌ها به عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۶۴۰

بعد از اینکه رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که ایران با پهپادهای انتحاری حمله به این رژیم را آغاز کرده است، سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرد که نیروی هوافضای سپاه، در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داده است.

۱۶:۱۹/پاسخ به تجاوز اسرائیل حق طبیعی ایران است

«علی الخطیب»، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان تاکید کرد: «پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل به کنسولگری آن در دمشق حق طبیعی این کشور است که ثابت کرده است قوی و غیر وابسته است».

۱۶:۱۹/اظهارات ناموجه زلنسکی درباره پاسخ مشروع ایران به تجاوز آشکار اسرائیل

رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی غیرموجه پاسخ مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کرد و در اظهاراتی کینه‌توزانه گفت: «ما در اوکراین به خوبی می‌دانیم که حملات مشابه روسیه که از همان پهپادهای شاهد و موشک‌های روسی و همان تاکتیک‌های حملات هوایی دسته‌جمعی استفاده می‌کند، چگونه است».

۱۶:۱۶/ گسترش اوضاع به یک جنگ منطقه‌ای را رد می‌کنیم

«جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که بیشتر حملات شب گذشته که اسرائیل را هدف قرار داده بود از خاک ایران و بقیه از سوی عوامل این کشور در عراق، لبنان و یمن انجام شده است.

سخنگوی شورای امنیت آمریکا گفت که واشنگتن یک جنگ منطقه‌ای را رد می‌کند.

 

۱۶:۰۳/ درخواست فرانسه از اتباع خود برای خروج موقت از ایران

فرانسه از شهروندان خود خواست به طور موقت ایران را ترک کنند.

۱۵:۴۹/اظهارات بی‌اساس مقام اسرائیلی درباره واکنش این رژیم به عملیات مشروع ایران

رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هنوز دامنه واکنش خود به حمله مشروع ایران را مشخص نکرده است.

 

۱۵:۳۲/حمله ایران به اسرائیل در تاریخ بی‌سابقه بوده است

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که حمله شب گذشته ایران به اسرائیل اولین حمله از این نوع در تاریخ رویارویی دو طرف بوده و برای نخستین بار از خاک ایران انجام شده است.

۱۵:۲۲/وزارت خارجه پاکستان خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» شد

وزارت خارجه پاکستان با انتقاد از ‌شکست‌ دیپلماسی و ‌ناتوانی‌ شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی اعلام کرد که با «نگرانی عمیق» تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کند.

۱۵:۰۹/طالبان: حمله ایران اقدام دفاعی مشروع بود

وزارت خارجه طالبان در اطلاعیه ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی خلاف تمام موازین دیپلماتیک کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد که در پاسخ به آن، ایران نیز اقدامات دفاعی مشروعی را انجام داد.

۱۵:۰۵لاش بایدن برای جلوگیری از واکنش نشان دادن اسرائیل به حمله مشروع ایران

مقامات آمریکایی گفتند که رئیس کاخ سفید و تیمش با امید به اجتناب از تشدید بیشتر منجر به جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه، به اسرائیل توصیه کردند که از واکنش به حمله مشروع ایران خودداری کند.

۱۴:۵۸/مدودف:ایالات متحده خواهان جنگ گسترده در خاورمیانه نیست

«دیمیتری مدودف»‌، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که ایالات متحده خواهان جنگ گسترده در خاورمیانه نیست زیرا شانس ‌رئیس‌جمهوری این کشور را در انتخابات آتی محدود می‌کند.

۱۴:۲۸/واکنش ناتو به حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

«فرح دخل الله»، سخنگوی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در واکنشی غیر موجه به حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که حملات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله به کنسولگری خود در دمشق را محکوم می کنیم.

۱۴:۱۹/ امیرعبداللهیان: در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی نداریم

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، در این مقطع، قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد، اما در صورت لزوم، برای صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه تجاوز جدید، تردید به خود راه نخواهد داد.

۱۴:۱۱/ پاپ فرانسیس: طرف‌های درگیر به چرخه خشونت دامن نزنند

«پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهانی  از ایران و اسرائیل خواست‌ که از اقداماتی که می‌تواند به «چرخه‌‌ خشونت» دامن بزند که منطقه را به درگیری بیشتر بکشاند، اجتناب کنند.

۱۴:۰۸/ هلند: جلوگیری از تشدید تنش در منطقه بسیار مهم است

«مارک روته»، نخست‌وزیر هلند، طی اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «ما حملات بی پروا و خطرناک ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم.»

۱۳:۳۴/مسکو: حمله ایران به اسرائیل در چارچوب حق دفاع از خود انجام شد

 وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای تاکید کرد که حمله ایران به اسرائیل در چارچوب حق دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل انجام شده است.

در این بیانیه آمده است که ما بارها هشدار داده‌ایم شکست در حل و فصل بحران‌های خاورمیانه به ویژه درگیری فلسطین و اسرائیل منجر به افزایش تنش خواهد شد.

۱۳:۲۰/ احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه

در پی مواضع غیر مسئولانه برخی مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان در قبال پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به سلسله اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اتباع و منافع کشورمان که آخرین مورد آن حمله بزدلانه به سفارت کشورمان در دمشق بود، سایمون شرکلیف، نیکلا رش و هانس اودو موتسل  سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران بامداد امروز به صورت جداگانه از سوی مدیر کل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شدند. 

۱۳:۱۰/ پدرو سانچز: باید ‌از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم

«پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا مدعی شد که حمله ایران به رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم همانطور که تمام اشکال خشونت که امنیت و آسایش و رفاه غیرنظامیان بی‌گناه را تهدید می‌کند، محکوم می‌کنیم.

وی گفت: «ما باید از تاریخ درس بگیریم، راهی برای حل و فصل درگیری‌ها از طریق دیپلماتیک پیدا و به هر قیمتی از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنیم.»

۱۳:۰۷/ماکرون حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را بی‌سابقه خواند

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه طی ادعایی بی‌اساس ضمن آنکه این حمله را محکوم کرد و در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی تهدیدی برای بی‌ثباتی منطقه به شمار می‌آید.

وی در ادامه ضمن ابراز همدردی با صهیونیست‌ها، بر پایبندی فرانسه نسبت به امنیت رژیم صهیونیستی و شرکای خود و ثبات منطقه‌ای تاکید کرد.

۱۲:۲۳/ رهگیری حمله ایران یک میلیارد دلار هزینه در پی داشت

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که رهگیری حمله شب گذشته ایران نزدیک به یک میلیارد دلار به اسرائیل هزینه تحمیل کرده است.

۱۲:۱۴/ کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز تشکیل جلسه می‌دهد

بنا به گزارش رسانه‌های رژیم صیهیونیستی، کابینه جنگ اسرائیل ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز برای بررسی راه‌های واکنش به حمله ایران تشکیل جلسه می‌دهد.

۱۲:۰۷/ رئیسی: هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد

رئیس جمهور ایران در پی عملیات مقتدرانه علیه رژیم صهیونیستی در پیامی تصریح کرد: اینجانب به پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تاکید می‌کنم که هر گونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده مواجه خواهد شد.

۱۲:۰۰/ از سرگیری پروازهای «ایرفلوت»‌ به خاورمیانه

 شرکت روسی «ایرفلوت»‌ اعلام کرد که پروازها از مسکو و سن پترزبورگ به مقصد غرقاده، شرم الشیخ، دبی و ابوظبی از سر گرفته شده است.

۱۲:۰۰/ اکنون وظیفه آرام کردن اوضاع بر عهده دیپلمات‌ها است

سردبیر بخش بین‌الملل اسکای‌نیوز گفت: ما سال‌ها شاهد جنگ در سایه بین اسرائیل و ایران بوده‌ایم، اما این اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل است. اکنون وظیفه آرام کردن اوضاع بر عهده دیپلمات‌ها است.

۱۱:۴۳/ عمان: تحولات منطقه را با نگرانی دنبال می‌کنیم

  وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «با نگرانی و اهتمام فراوان تحولات مرتبط با تشدید تنش نظامی در منطقه و خطرهای ناشی از عواقب آن را دنبال و بر لزوم خویشتن‌داری برای دور کردن منطقه و ملت‌های آن از جنگ تاکید می‌کنیم».

۱۱:۳۲/هند: خواستار تنش‌زدایی فوری هستیم

وزارت ‌خارجه هند اعلام کرد: «ما به شدت نگران تشدید خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران هستیم که صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند. ما خواستار تنش زدایی فوری، اعمال خویشتن‌داری، عقب‌نشینی از خشونت و بازگشت به مسیر دیپلماسی هستیم.»

۱۱:۲۶/ باید فورا به ایران پاسخ سخت دهیم

«ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز -یکشنبه- با انتشار پیامی در حساب کاربری ایکس خواستار یک ضربه کوبنده فوری به ایران شد.

۱۱:۲۰/ رژیم صهیونیستی به کمک فرانسه اعتراف کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تأیید کرد که فرانسه از کشورهایی بوده که به این رژیم در عملیات پدافندی علیه حمله مشروع ایران در شب گذشته کمک کرده است.

۱۱:۱۴/ اردن خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها در منطقه شد

هیئت دولت اردن خواستار تعامل جدی و مسئولانه با خطرات تشدید تنش در منطقه و پیامدهای آن شد و تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور و دستگاه‌های امنیتی با هر اقدام که امنیت و جان شهروندان را در معرض خطر قرار دهد مقابله می‌کنند.

۱۱:۰۵/ درخواست قطر از طرف‌ها برای حداکثر خویشتن‌داری در شرایط کنونی

در پی عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تاکید کرد: «نگرانی عمیق خود را نسبت به تحولات کنونی در منطقه ابراز کرده و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که تشدید تنش را متوقف کنند و حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند».

در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده است تا برای کاهش تنش در منطقه، اقدام فوری انجام دهد.

۱۰:۵۳/ ابراز نگرانی ژاپن از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

ژاپن حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد و مدعی شد: «این حمله، حمله ای است که وضعیت کنونی خاورمیانه را بدتر می‌کند. ما عمیقا نگران هستیم و این نوع تشدید را به شدت محکوم می‌کنیم.»

۱۰:۴۰/ حماس: عملیات نظامی ایران یک حق طبیعی است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و مسلم این کشور در پاسخ به حمله به کنسولگری دمشق است.

در بیانیه حماس آمده است: «ملت‌های منطقه حق دفاع از خود در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی را دارند و ما از همه قدرت‌های امت اسلامی می‌خواهیم که به حمایت از مقاومت و طوفان الاقصی  ادامه دهند.»

۱۰:۳۴/ عملیات تنبیهی عملیات نظامی ایران علیه اسرائیل یک حق طبیعی است

گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی را تبریک گفتن و آن را اقدامی واجب توصیف کردند.

در پیام تبریک گروه‌های مقاومت فلسطین آمده است که پاسخ ایران به منزله دفاع از خود بوده و حق اصلی و مسلم این کشور طبق همه قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است.

۱۰:۲۹/ سرلشکر سلامی: رژیم صهیونیستی حمله کند، از مبدا ایران پاسخ می‌گیرد

فرمانده کل سپاه پاسداران حمله رژیم صهیونیستی از هر نقطه به منافع و شخصیت‌ها و شهروندان ایران را برابر با مورد تهاجم متقابل قرار گرفتن صهیونیست ها خواند و گفت: با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است و آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی های ما و شخصیت های ما و به شهروندان ما حمله کند ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد و عملیات وعده صادق نمونه برجسته و کاملا واضحی از این معادله جدید است.

۱۰:۱۷/ بلینکن: آمریکا در ساعات و روزهای آینده با متحدان خود مشورت می‌کند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز یکشنبه اعلام کرد که در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای خود در منطقه و سراسر جهان در مورد عملیت شب گذشته علیه اسرائیل مشورت خواهد کرد.

۱۰:۱۲/ وزیر خارجه اردن: تنها راه توقف تنش در منطقه پایان اشغالگری اسرائیل است

«ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن تاکید کرد که توقف تجاوز اسرائیل به غزه و پایان دادن به اشغالگری تنها راه توقف تنش ها در منطقه هستند.

۱۰:۰۱/ توصیه می کنم به حملات ایران پاسخ داده نشود

رئیس پیشین موساد گفت:‌ «توصیه نمی کنم که به حمله ایران پاسخ داده شود. نباید ائتلافی را که با ما در مقابله با ایران شکل گرفت، هدر دهیم».

۱۰:۰۰/ محتوای پیام ایران به آمریکا از طریق سفارت سوییس

سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: ما این پیام را از طریق سفارت سوییس به آمریکا منتقل کردیم که چنانچه در اقدامات تجاوزگرانه بعدی صهیونیست ها از طریق پایگاه هایی که در منطقه دارد یا امکانات نظامی که در منطقه دارد مشارکتی داشته باشد و این اطلاعات برای ما قطعی شود، پایگاه ها و نفرات و امکانات آمریکا در منطقه امنیتی نخواهند داشت و ما او را مانند متجاوز می بینیم و با او هم برخورد لازم را خواهیم داشت.

۰۹:۴۴/ بیش از ۳۰۰ پرتابه به سوی اسرائیل شلیک شده است

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ادعا کرد که «۹۹ درصد» از بیش از ۳۰۰ پرتابه شلیک شده به سوی اسرائیل توسط ایران منهدم شده است.

۰۹:۳۶/ بازگشایی حریم هوایی عراق، لبنان، اردن و سرزمین‌های اشغالی پس از عملیات ایران

لبنان، اردن، عراق و رژیم صهیونیستی از بازگشایی حریم هوایی خود بر روی پروازهای داخلی و خارجی پس از عملیات پهپادی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین در پاسخ به حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق خبر دادند.

۰۹:۲۶/ متن نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار درباره هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم صهیونیستی، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

۰۸:۳۴/ ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری این کشور به صراحت به نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

۰۸:۲۴/ نشست سران گروه ۷ درباره حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل

رئیس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حمله تنبیهی ایران علیه اسرائیل، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش به این حمله، امروز -یکشنبه- با سران گروه هفت تشکیل جلسه می‌دهد.

۰۷:۱۷/ حمله ایران نشان داد که قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل ناکام مانده است

مشاور امنیت ملی و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت که انفعال در این مرحله برای اسرائیل اشتباه بزرگی خواهد بود.

۰۷:۰۲/ ایران، اسرائیل را محاصره کرده است 

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد که ایران، اسرائیل را محاصره کرده و تقریباً ماه‌هاست که به متحدان اسرائیلی ما از هر جبهه‌ای حمله می‌کند.

۰۶:۵۰/ آمریکا شانه به شانه در کنار اسرائیل می‌ایستد 

رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا با اشاره به اقدام تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، گفت که آمریکا شانه به شانه در کنار اسرائیل می‌ایستد.

۰۶:۲۹/ حملات ایران را به شدیدترین لحن محکوم می‌کنم 

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حمله ایران به اسرائیل را به «شدیدترین لحن» محکوم می‌کند.

۰۶:۲۱/ حملات ایران به اسرائیل برای حدود ۵ ساعت ادامه داشت

دو مقام آمریکایی گفتند که موج حملاتی که از سوی ایران به سمت اسرائیل آغاز شد، حدود پنج ساعت به طول انجامید.

۰۵:۰۸/ شورای امنیت درباره حمله مشروع ایران به اسرائیل تشکیل جلسه می‌دهد

شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که برای بررسی حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی، نشست اضطراری برگزار می‌کند.

۰۵:۰۱/ نشست بایدن و تیم امنیت ملی از سر گرفته شد

یک مقام آمریکایی گفت که رئیس جمهوری ایالات متحده و تیم امنیت ملی وی پس از یک وقفه کوتاه، نشست خود را از سر گرفتند.

۰۴:۲۷/ گفت‌وگوی تلفنی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع آمریکا

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تلفنی با وزیر دفاع ایالات متحده گفت‌وگو کرد.

۰۴:۱۳/ عربستان خواستار حفظ خویشتن‌داری در منطقه شد

وزارت خارجه عربستان با ابراز نگرانی عمیق از تحولات تشدید تنش نظامی در خاورمیانه و جدیت پیامدهای آن، طرفین را به خویشتن‌داری فرا خواند.

۰۴:۱۲/ اذعان رژیم صهیونیستی به آسیب دیدن یک پایگاه هوایی این رژیم در حمله ایران

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک پایگاه هوایی در جنوب سرزمین‌های اشغالی در حمله ایران دچار آسیب شده است.

۰۴:۰۴/ بایدن و نتانیاهو تلفنی گفت‌وگو کردند

رسانه‌های عبری گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی گفت‌وگو کردند. 

برخی رسانه‌ها گزارش دادند که واکنش اسرائیل به حمله مشروع ایران به این رژیم از محورهای اصلی این گفت‌وگو است.

۰۴:۰۱/ درخواست مقام‌های پرتغال و اسپانیا برای تنش‌زدایی در منطقه

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا از حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی ابراز نگرانی کرد و در شبکه «ایکس» نوشت: «باید از تشدید تنش منطقه‌ای به هر قیمتی اجتناب شود».

سانچز گفت که کشورش با سفارتخانه‌های خود در منطقه «برای خدمت به اسپانیایی‌ها در منطقه» در تماس است.

 ۰۳:۵۸/ واکنش غیرموجه بوررل به حمله ایران به اسرائیل

جوزپ بوررل»، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا در واکنشی غیرموجه حملات مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کرد و طی اظهاراتی بی‌اساس این اقدام را «تشدید بی‌سابقه تنش» خواند و مدعی شد: «اتحادیه اروپا حمله غیرقابل قبول ایران به اسرائیل را به شدت محکوم می‌کند.»

۰۳:۵۲/واکنش نخست‌وزیر کانادا به حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی

 «جاستین ترودو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

وی گفت که به طور پیوسته در جریان جزئیات این حمله قرار می‌گیرد. 

۰۳:۴۵/ گوترش: خواستار توقف فوری خصومت‌ها هستم

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی، خواستار توقف فوری خصومت‌ها شد و گفت: «عمیقاً در مورد خطر واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه نگران هستم. از همه طرف‌ها می‌خواهم که حداکثر خویشتن‌داری را به کار گیرند تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به درگیری‌های نظامی بزرگ در چند جبهه در خاورمیانه شود، اجتناب کنند. بارها تاکید کرده‌ام که نه منطقه و نه جهان نمی‌تواند جنگ دیگری را تحمل کند».

 ۰۳:۴۳/ بایدن و نتانیاهو گفت‌وگو می‌کنند

رسانه‌های عبری گزارش دادند که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به‌زودی طی تماسی تلفنی گفت‌وگو می‌کنند.

۰۳:۳۴/ دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواستار خویشتن‌داری در منطقه شد

«جاسم البودایوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت که این شورا بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی با توجه به تحولات اخیر و شتابان در خاورمیانه تأکید می‌کند.

وی از همه طرف‌ها خواست حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها که ثبات منطقه و امنیت مردم آن را به خطر می‌اندازد، به کار گیرند و بر لزوم تلاش‌های مشترک همه طرف‌ها و اتخاذ رویکرد دیپلماسی به عنوان یک رویکرد تأکید کرد. 

۰۳:۳۴/ وزیر خارجه آلمان: قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم

«آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان، طی موضعی توجیه‌ناپذیر حمله مشروع ایران به اسرائیل را محکوم کرده و طی پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «ما حمله جاری را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم که خطر کشیده شدن کل منطقه به هرج و مرج را به همراه دارد. ایران و نیروهای نیابتی آن باید فوراً این کار را متوقف کنند. در این ساعات ما قاطعانه در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم.»

۰۳:۲۲/ استقرار جت‌های بریتانیا در عراق و سوریه 

«گرانت شاپس»، وزیر دفاع بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت که جت‌های بریتانیایی و تانکرهای سوخت‌رسان هوایی اضافی برای تقویت عملیات فعلی این کشور در عراق و سوریه مستقر شده‌اند و حملات هوایی را در محدوده مأموریت‌ خود در آنجا «رهگیری» خواهند کرد.

۰۳:۱۱/ تأکید مجدد بایدن بر «تعهد آهنین» آمریکا به حمایت از اسرائیل

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به حمله مشروع ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی، طی پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «با تیم امنیت ملی خود دیدار کرده و آخرین تحولات حمله ایران علیه اسرائیل را بررسی کردیمتعهد ما به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیروهای نیابتی آن آهنین است.»

۰۳:۰۹/ حمله حزب الله به اهدافی در جولان اشغالی

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مقر پدافند هوایی و موشکی در پادگان کیله در جولان اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است.

۰۳:۰۸/ بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه کشورمان در بیانیه‌ای اعلام کرد:توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

۰۲:۵۷/ موشک‌های بالستیک ایران در حال اصابت در صحرای نقب

رسانه ها از اصابت موشک‌های بالستیک ایران در صحرای نقب خبر دادند. 

۰۲:۵۰/ تهدید علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به دولت تروریستی امریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران تاکید کرد: تهدید امریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

۰۲:۴۹/ شنیده شدن صدای انفجارهای پیاپی در حریم هوایی قدس اشغالی

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که صدای انفجارهای پیاپی در حریم هوایی قدس اشغالی شنیده شد.

بنا به گزارش‌ها حوالی ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت محلی حداقل پنج انفجار در جو شهر شنیده شد.

 ۰۲:۴۲/ شنیده شدن صدای انفجار در دمشق

خبرنگار اسپوتنیک در سوریه گزارش داد که صدای انفجار در جنوب دمشق، پایتخت سوریه شنیده شد.

۰۲:۳۵/ شنیده شدن صدای انفجار در جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌ها گزارش دادند که آژیر خطر در چندین منطقه در جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد.

خبرنگار روسیا الیوم تایید کرد که آژیرهای خطر در نزدیکی رآکتور هسته ای دیمونا در جنوب و مرکز صحرای نقب و در آراد در شرق صحرای نقب به صدا درآمدند.

۰۲:۲۴/ ترامپ: اگر رئیس‌جمهور آمریکا بودم، به اسرائیل حمله نمی‌شد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، طی پیامی در شبکه اجتماعی خود گفت: اسرائیل تحت حمله است. این اتفاق هیچ‌گاه نباید می‌افتاد.اگر رئیس‌جمهور بودم این اتفاق نمی‌افتاد.»

۰۲:۱۷/ آماده رویارویی با هر سناریویی هستیم

«آنتونیو تاجانی»، وزیر خارجه ایتالیا با انتشار پستی در شبکه ایکس اعلام کرد: «ما با دقت و نگرانی آنچه را که در خاورمیانه در حال اتفاق افتادن است رصد می‌کنیم. من دائماً با سفارت های ایتالیا در تل آویو و تهران در تماس هستم. همچنین با شخص نخست‌وزیر و وزیر دفاع در این باره گفتگو کرده‌ام و دولت آماده رویارویی با هر سناریویی است.»

۰۲:۱۴/ شلیک موشک های هایپرسونیک از سوی ایران به سمت اراضی اشغالی

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که اندکی پیش موشک‌های مافوق صوت از سوی ایران در کنار حمله نخست به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده است.

۰۲:۰۹/ تهدید توخالی نتانیاهو علیه ایران

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی تهدیدی پوشالی، گفت که اسرائیل علیه ایران دست به ضدحمله خواهد زد. 

۰۱:۵۷/ پدافند هوایی مصر در حالت آماده‌باش قرار گرفت

پدافند هوایی مصر هم‌زمان با تحولات منطقه‌ای در پی حمله مشروع ایران به سرزمین‌های اشغالی، در حالت آماده باش قرار گرفت.

منابع نظامی و امنیتی مصر گفتند که فرماندهی کل ارتش مصر تیمی را برای نظارت بر اوضاع و اتخاذ هر گونه تصمیم لازم در مورد حریم هوایی کشور تشکیل داده است.

 ۰۱:۵۲/ جشن مردم فلسطین در مسجدالأقصی

همزمان با آغاز حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونسیتی، هزاران نفر از مردم فلسطین با تجمع در مسجد الاقصی و سر دادن شعار «لبیک یا اقصی» به جشن و پایکوبی پرداختند. 

۰۱:۴۸/ آمریکا خواستار گفت‌وگو با اسرائیل در زمینه واکنش به حمله ایران شد

کانال ۱۲ اسرائیل گزارش داد که مقام‌های ارشد دولت آمریکا از دولت اسرائیل خواسته‌اند تا در مورد هرگونه واکنش اسرائیل به حمله ایران با واشنگتن گفت‌وگو کند.

۰۱:۴۵/ حملات مقاومت اسلامی عراق به مقر پدافند هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای از هدف قرار دادن مقر پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «رزمندگان مقاومت مقر پدافند هوایی و موشکی پادگان کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت کاتیوشا هدف قرار دادند».

۰۱:۳۴/ واکنش غیرموجه فرانسه به حمله مشروع ایران به اسرائیل

 وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی بی‌اساس حمله مشروع ایران که در واکنش به تعرض رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه انجام شده بود را محکوم کرد.

۰۱:۲۸/ ایران فقط مواضع نظامی را هدف قرار می‌دهد

یک مقام نظامی صهیونیست گفت که باور ما این است که ایران فقط مواضع نظامی را هدف قرار خواهد داد.

۰۱:۲۷/ تکذیب اعلام وضعیت اضطراری از سوی اردن

دولت اردن طی بیانیه‌ای اعلام وضعیت اضطراری در این کشور را تکذیب و تاکید کرد: ما هیچ فرمانی به نیروهای مسلح برای مقابله با هیچ پهپادی صادر نکردیم .

 ۰۱:۱۸/ شلیک ده ها موشک و پهپاد از جنوب لبنان و یمن به سمت سرزمین های اشغالی

طبق گزارش الجزیره ده‌ها موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق «الجلیل الاعلی»، «اصبع الجلیل» و «جولان اشغالی» شلیک شدند.

پهپادهایی نیز از یمن به سمت ایلات و آسمان دریای سرخ شلیک و صدای بمباران این مناطق شنیده شده است.

۰۱:۱۶/ واکنش توجیه‌ناپذیر انگلیس به حمله مشروع ایران به اسرائیل

 «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس حمله مشروع ایران که در واکنش به تعرض رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه انجام شده بود را با «شدیدترین عبارات» محکوم کرده است.

وی در بیانیه‌ای که در شبکه «ایکس» منتشر شد، مدعی شد که حمله پهپادی و موشکی ایران «بی‌پروا» بوده و انگلیس به «ایستادگی برای امنیت اسرائیل» ادامه خواهد داد.

۰۱:۰۸/ به صدا درآمدن آژیرهای خطر در شمال سرزمین‌های اشغالی

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که همزمان با حمله پهپادهای ایرانی به سمت اسرائیل، آژیر خطر در شمال سرزمین‌های اشغالی در مرز لبنان به صدا درآمد.

۰۱:۰۷:/ حریم هوایی لبنان بسته شد

وزیر حمل و نقل لبنان اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به صورت موقت و احتیاطی از ساعت یک بامداد تا ساعت هفت بامداد روز یکشنبه به وقت محلی به روی تمامی هواپیماها با مبدأ و مقصد لبنان و یا هواپیماهایی که از حریم هوایی این کشورعبور می کنند، بسته شده است.

 ۰۱:۰۳/ اعلام بالاترین وضعیت هشدار در مصر

یک منبع امنیتی مصر به خبرگزاری «قاهره ۲۴» گفت که پدافند هوایی مصر وضعیت آماده‌باش را در صفوف خود به حداکثر رسانده و یک هسته بحران برای نظارت بر اوضاع منطقه تشکیل شده است.

۰۱:۰۰/ حملات همزمان موشکی و پهپادی ایران پدافند هوایی اسرائیل را مختل می کند

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که حملات همزمان موشکی و پهپادی ایران سیستم پدافند هوایی اسرائیل را مختل خواهد کرد.

۰۰:۵۸/ جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی آغاز شد

«تایمز آو اسرائیل» گزارش داد که کابینه جنگ اسرائیل به ریاست نخست‌وزیر این رژیم تشکیل جلسه داده است.

۰۰:۵۷:/ واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به حملات ایران

«اسرائیل کاتز» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پیامی در شبکه «ایکس» نوشت: «همه ما باید به عنوان یک ملت و به عنوان یک کشور در مواجهه با چالش‌های بزرگی که با آن روبه‌رو هستیم، وحدت خود را حفظ کنیم. ما فقط با هم ما پیروز خواهیم شد».

۰۰:۴۷/ پناه‌گاه‌های عمومی در شمال سرزمین‌های اشغالی باز شدند

در  پیامی که مقام‌های محلی حیفا برای ساکنان این شهر ارسال کردند، آمده است که در صورت هشدار، ایستگاه‌های قطار سبک که برای استفاده به عنوان پناهگاه توسط فرماندهی جبهه داخلی تأیید شده‌اند، باز خواهند شد. 

 ۰۰:۴۶/ اعلام وضعیت اضطراری در اردن

در‌ پی‌عملیات انتقامی ایران علیه رژیم‌ صهیونیستی اردن اعلام وضعیت اضطراری کرد

 ۰۰:۴۲/ مقام آمریکایی: هنوز هیچ اقدامی برای مقابله با حمله ایران انجام نداده‌ایم

یک مقام آمریکایی گفت که نیروهای این کشور هنوز هیچ اقدامی برای مقابله با حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی انجام نداده‌اند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: «حملات ایران مواضع متعددی را در داخل اسرائیل هدف قرار می‌دهد».

۰۰:۳۷/ ادعای منابع عبری درباره رهگیری پهپادهای ایران بر فراز سوریه و اردن

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که هواپیماهای جنگنده این رژیم شامگاه شنبه به وقت محلی، تعدادی پهپاد را که ایران به سمت اسرائیل پرتاب کرده بود، بر فراز سوریه و اردن رهگیری کردند.

۰۰:۳۲/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش اسرائیل با استفاده از موشک‌های زمین به زمین منطقه «الخریبه» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

۰۰:۳۱/ عملیات پهپادی علیه اسرائیل محدود به خاک ایران نمی‌شود

شبکه‌کان‌گزارش داد که مقامات اسرائیلی اعلام کردند که پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین به سمت سرزمین‌های اشغالی نه تنها از سوی ایران، بلکه از سوی دیگر کشورها نیز صورت می‌گیرد.

۰۰:۲۸/ برخی پهپادها از ایران و برخی از خاک عراق شلیک شده‌اند

رادیو ارتش اسرائیل با اشاره به حملات ایران به سرزمین‌های اشغالی، اعلام کرد که برخی پهپادها از ایران و برخی از خاک عراق شلیک شده‌اند.

۰۰:۲۴/ اطلاعیه سپاه پاسداران در خصوص عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

 ۰۰:۲۲/ اردن: هرگونه پهپاد یا هواپیمای نفوذی را رهگیری و سرنگون می‌کنیم

نیروی هوایی اردن آمادگی نیروهای خود را برای رهگیری و سرنگونی هرگونه پهپاد یا هواپیمای نفوذی به حریم هوایی اردن اعلام کرد.

۰۰:۲۱:/ برای مقابله با پهپادهای ایرانی با آمریکا همکاری می‌کنیم

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که ارتش این رژیم برای مقابله با حملات ایران آمادگی کامل دارد و در این زمینه در حال هماهنگی با ایالات متحده است.

۰۰:۲۰:/ حمله ایران علیه اسرائیل برای چند ساعت ادامه خواهد داشت

 «ادرین واتسون» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که حمله‌ ایران علیه اسرائیل احتمالا چندین ساعت ادامه خواهد داشت. 

 ۰۰:۱۵/ حملات ایران به اسرائیل، محدود به پهپاد نیست

 منابع اسرائیلی مدعی شدند که در حملات ایران به سرزمین‌های اشغالی، موشک‌های کروز نیز مشارکت دارند و این حملات محدود به پرتاب پهپاد نخواهد شد.

 ۰۰:۱۱/ بایدن در رابطه با عملیات ایران با مقام‌های اسرائیلی در تماس است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا در رابطه با عملیات ایران با مقام‌های اسرائیلی در تماس است.

 ۰۰:۰۴/ عراق حریم‌ هوایی خود را بست

وزیر حمل و نقل عراق اعلام کرد که بغداد تصمیم گرفت حریم هوایی این کشور را ببندد و ترافیک هوایی را متوقف کند.

 ۰۰:۰۴/ آمریکا آغاز عملیات ایران علیه اسرائیل را تأیید کرد

یک مقام آمریکایی آغاز حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل را تأیید کرد.

این مقام آمریکایی بلافاصله پس از تأیید ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که ایران هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. 

 ۰۰:۰۱/ حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی بسته شد

رادیو رژیم صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

۲۳:۵۳/ تأیید آغاز عملیات ایران توسط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه تأیید کرد که ایران حمله پهپادی به سرزمین‌های اشغالی را آغاز کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: چند ساعت طول می‌کشد تا پهپادها به اسرائیل برسد و از مردم خواسته می‌شود هوشیار باشند و دستورات فرماندهی جبهه داخلی را دنبال کنند.

۲۳:۴۸ /تهدید پوشالی نتانیاهو علیه ایران

نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی ویدئویی گفت که در سال‌های اخیر و حتی بیشتر از آن در هفته‌های اخیر، اسرائیل برای احتمال حمله مستقیم ایران آماده شده است.

 ۲۳:۴۸/ امیرعبداللهیان:به آمریکا هشدار لازم داده شده است

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به تماس‌های امروز خود با وزرای خارجه قبرس، هلند و بلژیک نوشت: تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.

 ۲۳:۴۷/ اردن حریم هوایی خود را بست

 سازمان تنظیم مقررات هوانوردی غیرنظامی اردن اعلام کرد که حریم هوایی این کشور به طور موقت و احتیاطی به روی همه هواپیماها بسته است.

۲۳:۳۹/ آغاز عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل

رسانه‌های اسرائیل اعلام کردند که ایران با ده‌ها پهپاد انتحاری حمله به این رژیم را آغاز کرده است.

۲۳:۳۱/ جلسه اضطراری کابینه رژیم صهیونیستی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری نشست اضطراری کابینه این رژیم شد. 

۲۳:۲۳/ ارتش رژیم صهیونیستی دستور تعطیلی مدارس را صادر کرد

ارتش رژیم صهیونیستی از بیم حملات تلافی‌جویانه ایران دستور تعطیلی تمام مدارس طی چند روز آینده را صادر کرد. 

در همین حال، «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ده‌ها هواپیمای نیروی هوایی این رژیم در آسمان در حال گشت‌زنی هستند.

وی افزود که «با توجه به وضعیت امنیتی» از صبح روز یکشنبه هیچ گونه فعالیت آموزشی در اسرائیل انجام نخواهد شد.

۲۳:۰۴/ بازگشت پیش از موعد بایدن از سفر برای رایزنی درباره تنش ایران و اسرائیل

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از موعد، از سفر به واشنگتن بازمی‌گردد تا درباره تنش‌های جاری میان ایران و رژیم صهیونیستی با مشاوران امنیت ملی خود گفت‌وگو کند. 

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، «لوید آستین» وزیر دفاع و «چارلز کیو براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در این جلسه حاضر خواهند بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز