خبرگزاری کار ایران

گزارش‌ها درباره توقیف یک کشتی پرتغالی از سوی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۲۵

برخی رسانه‌ها مدعی توقیف یک کشتی در تنگه هرمز شدند.

به گزارش ایلنا، برخی رسانه‌ها مدعی توقیف یک کشتی در تنگه هرمز شدند. 

منابع آگاه به العربیه اعلام کردند که کشتی «ام‌اث‌سی آرینز» که یک کشتی پرتغالی بوده از سوی ایران توقیف شده است. 

بنا به گفته این منابع، کشتی مذکور ۲۰ خدمه فیلیپینی داشته و شامل کانتینرهایی به مقصد هند بود. 

در همین زمینه، رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که کشتی مورد توقیف نیروهای ایرانی در نزدیکی تنگه هرمز متعلق به یک تاجر اسرائیلی است.

یک مقام دفاعی که نخواست نامش فاش شود ویدئویی را با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشت. در این ویدئو، کماندوها روی دسته‌ای از کانتینرها که روی عرشه کشتی نشسته بودند، فرود آمدند.

در این ویدئو صدای یکی از خدمه کشتی شنیده می شود که می گوید: «بیرون نیا.» سپس به همکارانش می‌گوید که با پایین آمدن کماندوهای بیشتری روی عرشه، به پل کشتی بروند. یکی از کماندوها را می توان دید که بالای سر بقیه زانو زده است تا آتش پوششی احتمالی برای آنها فراهم کند.

آسوشیتدپرس با تایید خبر مالکیت تاجر اسرائیلی بر کشتی توقیف شده هویت او را ایال اوفر اعلام کرد.

العربیه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران تصمیم گرفته است تا با توقیف کشتی «ام‌اث‌سی آرینز» از حادثه حمله به کنسولگری خود در دمشق و ترور «سردار محمد رضا زاهدی»، ‌از فرماندهان سپاه قدس در سوریه به همراه هم‌رزمانش انتقام بگیرد.

این منابع در ادامه ادعاهای خود افزودند:‌ «ناو ضدجاسوسی ایران که در دریای سرخ و خلیج عربی فعالیت داشته است، از ده روز پیش همه سیستم های رهگیری به ویژه سیستم شناسائی خودکار «ای آی اس»  را خاموش کرده است.

منابع رسمی ایران هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز