خبرگزاری کار ایران

مقام چینی:

وتوی آمریکا علیه آتش‌بس در غزه چراغ سبزی برای ادامه کشتار است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۹۳۸

سفیر چین در سازمان ملل نسبت به وتوی آمریکا علیه قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس فوری در غزه ابراز ناراحتی و ناامیدی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان،‌ ‌»ژانگ جون»، سفیر چین در سازمان ملل امروز –چهارشنبه- نسبت به وتوی ایالات متحده علیه قطعنامه سازمان ملل درباره آتش بس فوری در غزه است، به شدت ابراز ناامیدی و ناراحتی کرد. 

وی گفت: «با توجه به وضعیت میدانی کنونی، اجتناب مداوم از آتش‌بس فوری تفاوتی با دادن چراغ سبز برای ادامه کشتار ندارد».

این مقام چینی افزود: «وتوی آمریکا پیام اشتباهی ارسال می‌کند و غزه را به وضعیت خطرناک تری سوق می‌دهد  اما در عین حال از اسرائیل می‌خواهد که از طرح خود برای حمله به رفح دست بردارد». 

وی بدون اگفت: «وتو نمی‌تواند از شدت درخواست ها برای آتش‌بس و پایان جنگ بکاهد». 

این مقام چینی بدون اشاره به نام آمریکا گفت که ما از کشورهای دارای نفوذ بالا می‌خواهیم تا کمتر به محاسبات سیاسی بپردازند و برای آتش‌بس در غزه فشار اعمال کنند.

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای که الجزایر به شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه ارائه کرده است ، استفاده می کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز