خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

مقاومت فلسطین عملاً زیربار شروط تحمیلی نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۶۵

منظومه رسانه‌ای غرب در صدد پیروز جلوه دادن تل‌آویو است

کارشناس مسائل منطقه گفت: مقاومت فلسطین از مذاکره با محوریت آتش‌بس و تبادل اسراء بارها حمایت کرده ولی حالا اعتقاد دارند که حتماً باید شروط انسانی در توافق احتمالی جدید ذکر شود.

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با طرح حماس برای آتش‌بس در غزه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در حال حاضر کسانی به پرونده غزه ورود کرده‌اند که هر کدام از آنها به نفع رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند و موضوع امنیت اسرائیل به گونه‌ای دغدغه اصلی آنها است. این افراد و طیف‌ها به دنبال آن هستند که اعلام کنند که ما در سطوح مختلف پرونده غزه اعم از حقوقی، مسائل سیاسی و حتی موضوعات بشردوستانه فعال هستیم و می‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم. توجه داشته باشید که وزیر خارجه آمریکا در چهار ماه اخیر به عنوان پیمانکار ایالات متحده به دنبال آن بوده که مدام به نفع رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف سیاسی، میدانی، بشردوستانه، امنیتی و غیره گام بردارد؛ به گونه‌ای که در حوزه راهبردی و تبیین استراتژی‌ها هم به نفع اسرائیل در این مدت عمل کرده است.

وی ادامه داد: به موازات تلاش‌های آمریکا؛ کشورهای اروپایی هم تلاش‌های خود را به میدان آورده‌اند و نقطه مشترک مجموعه غرب استفاده از توان رسانه‌ای خود به نفع اسرائیل است تا از این طریق به تمام دنیا این پیام را مخابره کنند که عملیات طوفان الاقصی اساساً دستاوردی نداشته اما واقعیت این است که اسرائیل در این چهار ماه هیچ‌گونه خروجی مثبتی را رقم نزده است. این در حالیست که مقصرسازی از سوی رسانه‌های غرب و اسرائیل به هر ترتیب در این چارچوب و با استفاده از رسانه افزایش پیدا کرده است. نکته دیگر این است که برخی از کشورها با توجه به موضع‌گیری‌شان هیچگونه سخنی از این میزان کشته و زخمی که بخشی از آنها را کودکان غزه تشکیل می‌دهند، به میان نمی‌آورند. لذا به دلیل دست برتر مقاومت است که باعث شده طرح‌های مختلف آتش‌بس که به نام کشورهای عربی یا اروپایی مطرح شده، از سوی مقاومت فلسطین با نقدهایی روبرو شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: مقاومت فلسطین از مذاکره با محوریت آتش‌بس و تبادل اسراء بارها حمایت کرده ولی مقاومت فلسطین اعتقاد دارد که حتماً باید شروط انسانی مانند رفع محاصره، ارسال کمک‌ها به مردم غزه و جلوگیری از هرگونه درگیری و تبادل آتش عملیاتی شود که البته بحث تبادل اسرای اسرائیل در ازای آزادی زندانیان فلسطینی هم مطرح شده است. توجه داشته باشید طرح‌های مختلفی که از سوی کشورها در قلب آتش‌بس مطرح می‌شود به این راحتی مورد قبول حماس قرار نخواهد گرفت. فضاسازی رسانه‌ای در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس که به صورت کذب هم از سوی رسانه‌های مطرح منطقه‌ای عنوان می‌شود را هم باید نوعی فضاسازی به نفع اسرائیل بدانیم تا بخواهند این موضوع را القاء کنند که فشارهای تل‌آویو موجب عقب‌نشینی مقاومت از مواضعش در خصوص آتش‌بس در غزه بوه است.

عدم توافق برای آتش‌بس دائم به خوبی نشان می‌دهد که مقاومت فلسین به راحتی می‌تواند جبهه‌های موردنظر خود را مدیریت کند و از سوی دیگر هم اسرائیل در میانه مشکلات زیادی از حیث اقتصادی، اجتماعی و سیاسی قرار دارد و هر روز این مشکلات ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد. تمامی این مسائل در حالتی ذکر می‌شود که مقاومت فلسطین همچنان بر باز بودن کانال‌های ارتباطی تاکید دارد و راغب به گفت‌وگو است. به نظر می‌آید که طرح آتش‌بس جدید هم، مانند سایر طرح‌ها است و شروط آنها از سوی اسرائیل پذیرفته نشده است. در حال حاضر باید دانست که شرایط داخلی اسرائیل به شدت شکننده است ولی تصور می‌کنند که با اخذ حمایت‌های غرب و ناتو می‌توانند بر اوضاع فائق آیند و به نوعی طرح مذکور آتش‌بس موقت را به نفع خود عملیاتی کنند اما واقعیت این است که مقاومت فلسطین عملاً زیربار شروط تحمیلی نرفته و نخواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز