خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های عبری گزارش دادند:

طرح اسرائیل برای آینده غزه با مشارکت مصر و عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۶۴

کانال هفت اسرائیل از طرحی برای اداره غزه پس از جنگ با مشارکت مضر و عربستان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، شبکه ۷ اسرائیل طرحی را برای مدیریت نوار غزه پس از جنگ فاش کرد که شامل تشکیل یک دولت نظامی موقت با مشارکت مصر و عربستان سعودی است.

این کانال اعلام کرد که طرحی که اکنون در دست بررسی است، شامل تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای حکومت بر نوار غزه پس از نابودی حماس است.

«بن کاسپیت»، تحلیلگر سیاسی و روزنامه نگار اسرائیلی نیز در مقاله ای در روزنامه معاریو به جزئیات این طرح اشاره و تاکید کرد که این رژیم در حال بررسی طرحی برای آینده غزه پس از جنگ است که شامل تشکیل یک دولت موثر در غزه می شود. 

وی گفت که طبق این طرح در مرحله نخست، یک دولت نظامی اسرائیلی موقت در غزه تشکیل خواهد شد که مسئولیت مسائل انسانی را بر عهده خواهد گرفت.

این تحلیلگر افزود: «در مرحله دوم، ائتلاف بین المللی متشکل از کشورهای عربی تشکیل می شود که در آن مصر، عربستان سعودی، مراکش، امارات، بحرین و برخی کشورهای دیگر شرکت خواهند کرد».

وی ادامه داد: «این ائتلاف بخشی از توافق عادی سازی منطقه ای خواهد بود و بلوکی به نام تشکیلات خودگردان جدید تشکیل می دهد که متشکل از افرادی است که نزدیک به دو جنبش حماس یا فتح نیستند».

کاسپیت گفت: «در مرحله بعد که شرایط برای این امر فراهم شود، دولت نظامی با دولت فلسطین جایگزین می شود و اسرائیل حق مدیریت امنیت در غزه را به همان شیوه ای که در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری انجام می دهد، حفظ می کند».

وی افزود: «این طرح همچنین شامل مرحله دیگری پس از دستیابی به ثبات در نوار غزه و تشکیل دولت جدید است که طی آن اصلاحات در تمامی نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری انجام می شود و تحریک علیه اسرائیل به طور ریشه ای بررسی و سیستم آموزشی توسط فلسطینی ها حذف خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز