خبرگزاری کار ایران

بوریس جانسون:

جهان اکنون به بازگشت ترامپ نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۲۸۳

نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گفت که جهان اکنون به بازگشت رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از دیلی میل، «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا گفت که ممکن است جهان اکنون به  بازگشت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیاز داشته باشد. 

جانسون روز گذشته –جمعه- در مقاله‌ای نوشت: «اگر به واقعیت‌ها نگاه کنیم که البته من در حال حاضر همین کار را انجام می‌دهم، می‌توان گفت که جهان همین حالا به ریاست جمهوری ترامپ نیاز دارد».

وی خواستار «عدم اهریمن‌سازی» از ترامپ شد و بر لزوم ارزیابی منطقی از نتایج ریاست جمهوری تاکید و تصریح کرد که نباید او را به عنوان دیکتاتور آینده در نظر گرفت. 

جانسون سیاست‌های اقتصادی ترامپ را موفقیت‌آمیز دانست و گفت: «دولت او بود که  موشک‌های ضد تانک جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد».

وی در زمینه پیش‌بینی خود از سیاست‌های احتمالی ترامپ در قبال اوکراین و در پاسخ به نگرانی‌ها درباره کاهش حمایت آمریکا از این کشور نوشت: «هر آنچه اکنون درباره ترامپ می‌گویند باز هم من باور نمی‌کنم که او بخواهد به عنوان رئیس‌جمهوری در تاریخ بماند که کشورش را رها کرده است درست پس از آنکه برای دفاع از آزادی آن کمک کرده باشد». 

جانسون گفت که اگر جمهوری‌خواهان به روسیه اجازه دهند در اوکراین به غرب اهانت کند، ترامپ نمی‌تواند دوباره آمریکا را بزرگ کند.

وی تصریح کرد که ترامپ احتمالا درک کرده است که هیچ توافقی نمی‌تواند با مسکو داشته باشد و بنابراین او هر آنچه را که اوکراین برای پیروزی نیاز دارد، در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز