خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر انگلیس:

حمله به مواضع انصارالله، به صورت محدود انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۷۰۷

نخست‌وزیر انگلیس با تأیید مشارکت کشورش در تجاوز نظامی به یمن، گفت که این حملات به صورت محدود انجام شده است ولی «برای دفاع از خود بعد از هدف قرار گرفتن کشتی‌ها، ضروری بوده است».

به گزارش ایلنا به نقل از ایندیپندنت، «ریشی سوناک»  نخست‌وزیر انگلیس با تأیید مشارکت کشورش در تجاوز نظامی به یمن، گفت که این حملات به صورت محدود انجام شده است ولی «برای دفاع از خود بعد از هدف قرار گرفتن کشتی‌ها، ضروری بوده است».

وی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروی هوایی سلطنتی انگلیس، حملات هدفمندی را علیه تأسیسات نظامی مورد استفاده انصارالله در یمن انجام داده است.

سوناک در ادامه ادعاهای خود افزود: «در ماه‌های اخیر، حوثی‌ها مجموعه‌ای از حملات خطرناک و بی‌ثبات‌کننده را علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده‌اند که کشتی‌های انگلیس و سایر کشتی‌های بین‌المللی را تهدید کرده و باعث اختلال عمده در مسیر تجاری حیاتی و افزایش قیمت کالاها شده است».

وی همچنین مدعی شد: «اقدام‌های بی پروای آنها جان ها را در دریا به خطر می اندازد و بحران انسانی در یمن را تشدید می‌کند. به‌رغم هشدارهای مکرر جامعه بین‌المللی، حوثی‌ها به حملات خود در دریای سرخ از جمله علیه کشتی‌های جنگی انگلیس و آمریکا در این هفته ادامه دادند. این رویکرد نمی‌تواند ادامه داشته باشد». سوناک افزود: «انگلیس همواره از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت دفاع خواهد کرد. بنابراین، ما اقدامات محدود، ضروری و متناسبی را در دفاع از خود، در کنار ایالات متحده با حمایت غیر عملیاتی هلند، کانادا و بحرین در برابر اهداف مرتبط با این حملات، برای کاهش توانمندی‌های نظامی حوثی‌ها و حفاظت از کشتیرانی جهانی انجام داده‌ایم. نیروی دریایی سلطنتی به گشت‌زنی در دریای سرخ به عنوان بخشی از عملیات چندملیتی «نگهبان رفاه» برای جلوگیری از تجاوز بیشتر حوثی‌ها ادامه می‌دهد و ما از آن‌ها می‌خواهیم حملات خود را متوقف کرده و گام‌هایی برای کاهش تنش بردارند».

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز