خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل:

اسرائیل از تسلیحات ساخت آمریکا در عملیات کشتار غیرنظامیان استفاده کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۲۹

تحقیقات عفو بین‌الملل حاکی از آن است که یک سیستم هدایت تسلیحاتی ساخت آمریکا در دو حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه در ماه اکتبر که در جریان آن ۴۳ غیرنظامی جان خود را از دست دادند، استفاده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، تحقیقات عفو بین‌الملل حاکی از آن است که یک سیستم هدایت تسلیحاتی ساخت آمریکا در دو حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه در ماه اکتبر که در جریان آن ۴۳ غیرنظامی جان خود را از دست دادند، استفاده شده است.

بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه توسط سازمان حقوق بشر منتشر شد، قطعاتی از سیستم هدایت مهمات حمله مستقیم مشترک ساخت آمریکا در میان آوار خانه‌های ویران‌شده در محله دیرالبلح در مرکز غزه پیدا شد.

اسرائیل از طیف گسترده‌ای از تسلیحات و مهمات آمریکایی استفاده می‌کند، اما گزارش عفو بین الملل یکی از نخستین تلاش ها برای نشان دادن ارتباط یک سلاح ساخت آمریکا با یک حمله خاص است که تعداد قابل توجهی از غیرنظامیان در آن جان خود را از دست دادند.

بنا بر اعلام نیروی هوایی ایالات متحده، «جی‌دی‌ای‌ام» یک کیت دم هدایتی است که بمب‌های سقوط آزاد هدایت‌نشده موجود را به مهمات هوشمند دقیق و نامطلوب آب و هوایی تبدیل می‌کند.

عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد که کارشناسان تسلیحاتی و یک «تحلیلگر سنجش از دور» تصاویر ماهواره‌ای و عکس‌های خانه‌هایی را که «تکه‌های مهمات به دست آمده از آوار» و تخریب را نشان می‌دهند، بررسی کردند. 

بر اساس این گزارش، در نتیجه این دو حمله، ۱۹ کودک، ۱۴ زن و ۱۰ مرد جان خود را از دست دادند.

این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که «هیچ نشانه‌ای از وجود اهداف نظامی یا این‌که افرادی که در خانه‌ها زندگی می‌کردند اهداف نظامی قانونی بوده‌اند، پیدا نکرده است.

در این گزارش آمده است: «سازمان عفو بین‌الملل دریافته است که این حملات هوایی یا حملات مستقیم به غیرنظامیان یا اهداف غیرنظامی یا حملات بی‌رویه بوده است».

این سازمان خواستار بررسی این حملات به عنوان جنایات جنگی شد.

رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش عفو بین‌الملل، آن را «نقص، مغرضانه و زودرس، بر اساس فرضیات بی‌اساس در مورد عملیات ارتش اسرائیل» خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز