خبرگزاری کار ایران

فایننشال تایمز:

شبکه تونل‌های حماس در غزه بزرگ‌تر از شبکه قطارهای متروی لندن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۷۵

منابع آگاه تاکید کردند که شبکه تونل‌های حماس در غزه بزرگ‌تر از شبکه قطارهای مترو در لندن است

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشال تایمز، منابع آگاه اعلام کردند که شبکه تونل‌هایی که جنبش حماس در نوار غزه ایجاد کرده است، بزرگ‌تر از شبکه قطارهای مترو در لندن است. 

این منابع گفتند:‌ «رهبران و نیروهای ارشد حماس توانستند به داخل تونل‌ها پناه ببرند و بیشتر آنها از حمله اسرائیل که حدود هشت هفته است ادامه دارد، نجات یافتند. این تونل‌ها در برابر پهپادهای شناسایی و بسیاری دیگر از قابلیت های اسرائیل از جمله حملات هوایی مستحکم هستند و گمان می‌رود زرادخانه موشک‌های حماس و بیش از ۱۳۰ گروگان در این تونل‌ها نگهداری می‌شوند». 

یک مقام ارشد امنیتی پیشین اسرائیل گفت که کلمه تونل مناسب آنچه که حماس زیر نوار غزه ایجاد کرده نیست، بلکه آنها شهرهای زیر زمینی هستند..

یک مقام دیگر اسرائیل نیز تاکید کرد:‌ «تونل‌ها چالش بزرگی هستند. حماس تله‌های انفجاری را در داخل این تونل‌ها قرار داده است، علاوه بر این موانعی در آنها کار گذاشته شده است که مانع حرکت ما می‌شوند و خطرها را برای نیروهای ما افزایش می‌دهند. دولت اسرائیل به دنبال راهکارهایی برای تخریب تونل‌هاست». 

فایننشال تایمز نوشت: «اولین گام در این زمینه مکان‌یابی تونل‌ها است. رادارهای نفوذی زمین و حسگرهای صوتی می‌توانند عمل کنند، اگرچه محیط شهری متراکم غزه و آوارهای به جا مانده از بمباران‌های هوایی اسرائیل کارآیی این امکانات را محدود می‌کند. تاکتیک ساده‌تری به نام موی بنفش وجود دارد که شامل پرتاب یک نارنجک دودزا به ورودی یک تونل می‌شود و باید دید که آیا دود در جای دیگری ظاهر می شود یا خیر».

مقام امنیتی اسرائیل گفت: «این گونه روش‌های علمی تخیلی، دشواری‌ها و زمان مورد نیاز برای نابودی دنیای مخفی حماس را نشان می‌دهد. آنها همچنین توضیح می‌دهند که دلیل پشیمانی مقام‌های اسرائیل از عدم نابود کردن حماس در سال‌های گذشته چیست. ما باید این تونل‌ها را زمانی که کوچکتر بودند و تمام اطلاعات را در اختیار داشتیم، نابود می‌کردیم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز