خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۲۹۶

ورود ۸ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه، حمله رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه و انتقاد شدید گوترش از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با انتقاد شدید از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، آن را معادل «نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین‌المللی» و به مثابه «تنبیه جمعی» فلسطینی‌ها دانست.

- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی سخنان انتقادآمیز دبیرکل سازمان ملل، درباره حمله این رژیم به غیرنظامیان در غزه، دیدار برنامه‌ریزی‌شده با وی را لغو کرد.

- وزیر خارجه آمریکا که در نشت شورای امنیت سازمان ملل حاضر شده بود، با تکرار برخی ادعاها گفت که کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست اما «چنانچه تهران یا گروه‌های تحت امر آن به پرسنل نظامی آمریکا در هر کجا حمله کنند»، به آن پاسخ خواهد داد.

- رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای از حمله به مواضع نیروهای نظامی سوریه خبر داد.

- آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) اعلام کرد که از ۲۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه که قرار بود وارد نوار غزه شود، تنها هشت کامیون با عبور از گذرگاه مرزی رفح، وارد غزه شد.

- سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، اعلام کرد که غزه برای تأمین نیازهای اولیه مانند بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها به حداقل ۱۶۰ هزار لیتر (۴۲ هزار و ۲۶۷ گالن) سوخت در روز نیاز دارد.

- سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نیروهای دریایی این رژیم با یک «سلول غواصان» حماس در جنوب شهر عسقلان درگیر شدند.

 

- رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «ملاحظات تاکتیکی و استراتژیک» حمله زمینی به نوار غزه را به تعویق انداخته است.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز