خبرگزاری کار ایران

باب منندز:

اتهام فساد مالی دروغ است/ ‌بار دیگر برای شرکت در انتخابات کنگره آمریکا نامزد می‌شوم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۷۰۱

سناتور دموکرات و رئیس مستعفی کمیته روابط خارجی مجلس سنا ‌با رد اتهام دریافت رشوه، اعلام کرد که بار دیگر برای شرکت در انتخابات کنگره آمریکا نامزد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «رابرت منندز» سناتور دموکرات و رئیس مستعفی کمیته روابط خارجی مجلس سنا ‌با رد اتهام دریافت رشوه، اعلام کرد که بار دیگر برای شرکت در انتخابات کنگره آمریکا نامزد خواهد شد.

دادستان‌های فدرال هفته پیش سناتور منندز و همسرش «نادین منندز» را متهم کردند که در ازای تسهیل اعطای کمک‌های مالی به مصر از این کشور رشوه دریافت کرده است.

سناتور منندز که دوشنبه در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، این اتهامات را رد کرد.

منندز گفت: «وقتی همه حقایق مشخص شوند، نه تنها اعاده حیثیت می‌شوم که همچنان سناتور ارشد ایالت نیوجرسی خواهم بود.»

وی پیش‌تر هم با خواسته چند همکار دموکرات خود برای استعفا مخالفت کرده بود.

 منندز با انتقاد از همکارانش گفت این افراد در قضاوت درباره او عجله کرده‌اند.

این سناتور دموکرات همچنین گفت:‌ «اتهام‌های مطرح شده علیه من صرفا اتهام هستند».

کیفرخواست ۳۹ صفحه‌ای دادستان‌های دادگاه فدرال در منهتن از کشف ۵۵۰ هزار دلار پول نقد و ۱۳ شمش طلا در یک صندوق امانات متعلق به سناتور ممندز و همسرش و همین طور در خانه‌اش حکایت دارد.

بر اساس کیفرخواست، سوابق جستجوی کامپیوتر شخصی منندز نشان می‌دهد که وی در ژانویه سال ۲۰۲۲ در پی اطلاع از «بهای یک کیلوگرم طلا» بوده است.

این نخستین بار نیست که باب منندز به اتهام فساد به دادگاه می‌رود. وی چند سال قبل در سال ۲۰۱۶ میلادی هم یک بار رسما متهم به فساد مالی شد اما در دادگاه اعضای هیأت منصفه نتوانستند بر سر گناهکار یا بی‌گناهی او به اجماع برسند و دادگاه بی‌نتیجه ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز