خبرگزاری کار ایران

باب منندز و همسرش به فساد مالی و دریافت رشوه متهم شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۷۲۴

سناتور ارشد ایالت نیوجرسی آمریکا و از چهره‌های سرشناس دموکرات‌ها در کنگره از سوی وزارت دادگستری آمریکا رسما به دریافت صدها هزار دلار رشوه متهم شده و به زودی باید در دادگاه حاضر شود.

به گزارش ایلنا، «باب منندز» سناتور ارشد ایالت نیوجرسی آمریکا و از چهره‌های سرشناس دموکرات‌ها در کنگره از سوی وزارت دادگستری آمریکا رسما به دریافت صدها هزار دلار رشوه متهم شده و به زودی باید در دادگاه حاضر شود. 

به گزارش بی‌بی‌سی، دادستان‌های می‌گویند که منندز و همسرش شمش طلا و پاکت‌های پر از پول نقد از سه بازرگان دریافت کرده‌اند.

در شکواییه وزارت دادگستری آمریکا آمده که سناتور منندز و همسرش بخشی از این پول‌ها را مخفیانه به دولت مصر داده‌اند.

منندز و همسرش همه این اتهام‌ها را قویا رد کرده و گفته‌اند که از خود دفاع خواهند کرد. 

با این حال وی ساعتی بعد از انتشار این اتهام‌ها از سمت خود به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا به طور موقت کناره‌گیری کرد.

منندز باید ۲۷ سپتامبر در دادگاه فدرال نیویورک برابر قاضی بایستد تا تشریفات رسمی تفهیم اتهام انجام شود. 

این نخستین بار نیست که باب منندز به اتهام فساد به دادگاه می‌رود. او چند سال قبل هم یک بار رسما متهم به فساد مالی شد اما در دادگاه اعضای هیأت منصفه نتوانستند بر سر گناهکار یا بی‌گناهی او به اجماع برسند و دادگاه بی‌نتیجه ماند.

سناتور منندز و همسرش به سه فقره جرم متهم‌ هستند؛ نقشه‌چینی و برنامه‌ریزی برای دریافت رشوه، ارتشاء در مقام رسمی و قبول رشوه در برابر انجام دادن مطالبات رشوه‌دهنده. 

این سه اتهام همه از جرایم فدرال جدی هستند که در صورت اثبات ممکن است علاوه بر برکناری منندز از کرسی سناتوری ایالت نیوجرسی، برای او سال‌ها زندان به همراه داشته باشد. 

دادستان‌ها روز جمعه و پس از حدود یک سال تحقیق و تفحص، شکواییه رسمی وزارت دادگستری علیه این سناتور ارشد دموکرات را علنی کردند. 

سه بازرگانی متهم به پرداخت رشوه هم ویل هانا، خوزه یوراب و فرد دایبس اهل نیوجرسی هستند که باید به همگی به همراه سناتور ممندز و همسرش در دادگاه فدرال نیویورک حاضر شوند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز