خبرگزاری کار ایران

نشست گروسی با لاوروف درباره وضعیت امنیتی در نیروگاه زاپروژیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۴۴۴

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت امنیتی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که با «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه دیدار و دیدگاه خود را درباره وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا تشریح کرده است.

گروسی گفت: «‌در گفت‌و‌گو با لاوروف در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ارزیابی خود را از وضعیت این نیروگاه بیان کردم. تاکید می‌کنم که ادامه چنین تماس‌هایی ضروری است».

وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که لاوروف با گروسی درباره مسائل مرتبط با امنیت ایستگاه اتمی زاپروژیا گفت و گو کرده است.

در بیانیه وزات خاجه روسیه آمده است: «در جریان این مذاکرات درباره زمینه‌های اصلی فعالیت آژانس بحث و تبادل نظر شد و مسائل امنیتی در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این نشست تاکیدی بر تصمیم و قصد طرف روسی برای ادامه همکاری بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای توقف تهدیدهای رژیم کی‌یف علیه این نیروگاه است».

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که در این نشست به تاثیر مخرب و طولانی مدت استفاده از گلوله‌های اورانیوم ضعیف‌شده‌ای که غرب در اختیار رژیم کی‌یف قرار می دهد، پرداخته شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز