خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

روسیه دیگر اجازه اعمال تحریم علیه کره شمالی را نخواهد داد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۹۵۹

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو دیگر اجازه نمی‌دهد تحریمی علیه کره شمالی وضع شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه ایزوستیا، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز -چهارشنبه- تصریح کرد تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی پیشتر در یک فضای ژئوپلیتیکی کاملا متفاوت از وضعیت فعلی اتخاذ شده است.

وی افزود: «در آن دوره برای شروع گفت‌وگو و بحث‌های جدی در شورای امنیت سازمان ملل مشکلاتی وجود داشت، اما پس از تصویب آخرین قطعنامه در سال ۲۰۱۷ قاطعانه گفتیم که دیگر تحریمی علیه کره شمالی وجود نخواهد داشت. شرکای چینی ما نیز همین موضع را اتخاذ کردند».

لاوروف تاکید کرد: «کشورهای غربی قول داده بودند به موازات مسیر تحریم‌ها رویکرد سیاسی نیز اتخاذ و مسائل بشردوستانه در کره شمالی حل شود، اما این ضمانت‌ها و وعده‌ها نادرست بود و خلف وعده‌ها منجر به شکست تلاش آنها برای صدور قطعنامه علیه کره شمالی از طریق شورای امنیت می‌شود».

لاوروف گفت که ایالات متحده در ماه مه ۲۰۲۲ در تلاش برای تصویب قطعنامه دوره‌ای شورای امنیت درباره تحریم‌ها علیه کره شمالی بود، اما روسیه این اجازه را نداد.

وی افزود: «ما به همراه دوستان چینی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را آماده کردیم که به طور انحصاری بر حل مسائل انسانی به عنوان موضوعات بسیار جدی در کره شمالی و همچنین از سرگیری روند سیاسی به عنوان بخشی از وظایف تقویت امنیت در شمال شرق آسیا متمرکز است». 

لاوروف ادامه داد: «اما در مقابل، ایالات متحده به همراه ژاپن، کره جنوبی و سایر متحدان خود در تلاش برای انتقال نیروهای استراتژیک خود به جنوب شبه‌جزیره کره هستند به گونه ای که صحبت از ظهور تسلیحات هسته ای آمریکا در شبه جزیره کره است». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز