خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۵۹

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت منطقه «قره‌باغ کوهستانی»، حمایت مک‌کانل از درخواست زلنسکی برای ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین و ۲۲ شهید و زخمی در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، آمریکا هفت فرد و چهار نهاد مرتبط با برنامهٔ توسعه پهپادی ایران و هواپیماهای نظامی تهران را در ایران، روسیه، چین و ترکیه تحریم کرد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین، در سخنرانی خود مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت معاهده‌های فراوانی برای کنترل سلاح وجود دارد اما پیمانی برای جلوگیری از گروگان گرفتن غذا و استفاده از آن به عنوان سلاح جنگی، وجود ندارد.

- معاون سیاسی وزارت امور خارجه از رایزنی با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها خبر داد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

- در حمله شامگاه سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین، دو فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

- رهبر اقلیت سنا که مدافع سرسخت کمک‌های بیشتر به اوکراین است، از درخواست رئیس‌جمهوری اوکراین برای دریافت کمک بیشتر دفاع کرد.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیحاتی در خصوص دیدار خود با وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک مطرح کرد.

 

- در پی از سرگیری درگیری‌های مسلحانه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه «قره‌باغ کوهستانی»، شورای امنیت سازمان ملل متحد جلسه‌ای اضطراری با محوریت این موضوع برگزار می‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز