خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

صدور دستور ورود نیروهای روسیه به شرق اوکراین/ گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین/ برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۵۲۴

صدور دستور ورود نیروهای روسیه به شرق اوکراین، گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین و برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا،  رئیس‌جمهوری روسیه امروز - دوشنبه- از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک خبر داد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که درباره تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

- دبیرکل سازمان ملل متحد تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد.

- کاخ کرملین از دستور رئیس‌جمهوری روسیه به نیروهای ارتش این کشور برای ورود به شرق اوکراین خبر داد.

- سخنگوی کاخ سفید با محکوم کردن تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، اعلام کرد که آماده پاسخ فوری به این اقدام هستیم.

- کاخ سفید از گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران آلمان، فرانسه و اوکراین درباره تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن مناطق دونتسک و لوهانسک خبر داد.

- وزیر خارجه آمریکا تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک را محکوم کرد.

- دبیرکل ناتو با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را عامل تشدید تنش در شرق اوکراین خواند.

- رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپایی با انتقاد شدید از تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک، اعلام کردند که با اعمال تحریم علیه مسکو، به این اقدام واکنش نشان می‌دهند.

-  بعد از دستور رئیس‌جمهوری روسیه برای استقرار نظامیان این کشور در شرق اوکراین، شورای امنیت برای بررسی این مسأله نشست اضطراری برگزار می‌کند.

- نخست‌وزیر بریتانیا با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را «نقض آشکار حاکمیت و تمامیت اوکراین» خواند.

- رئیس‌جمهوری گرجستان با انتقاد از تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک، آن را تکرار سناریوی سال ۲۰۰۸ میلادی دانست.

- رئیس‌جمهوری فرانسه تصمیم همتای روس خود در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده در شرق اوکراین را محکوم کرد.

- وزیر خارجه آلمان از به رسمیت شناخته شدن استقلال مناطق دونتسک و لوهانسک توسط روسیه انتقاد کرده و آن را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» خواند.

- انصارالله یمن اعلام کرد که از تصمیم رئیس‌جمهوری روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق لوهانسک و دونتسک استقبال می‌کند.

- در پی تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق لوهانسک و دونتسک، آمریکا از خروج دیپلمات‌های خود از اوکراین خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز