خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه چین:

کلید حل بحران اوکراین کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۰۴۲

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین کلید حل بحران اوکراین را کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مائو نینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز -دوشنبه- در واکنش به بیانیه گروه بیست درباره درگیری در اوکراین تاکید کرد که کلید حل بحران این کشور در گرو کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی درباره نظر موضع چین درباره عدم انتقاد مستقیم از روسیه در بیانیه گروه بیست گفت:‌ «ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که کلید ‌حل نهایی بحران اوکراین در کنار گذاشتن ذهنیت جنگ سرد، توجه و احترام به نگرانی‌های منطقی همه طرف‌ها در زمینه امنیتی و همچنین یافتن راهکار سیاسی از طریق گفت‌وگو و مذاکره نهفته است».

این مقام چینی تاکید کرد که پکن به صلح و مذاکرات متعهد باقی خواهد ماند و با جامعه بین المللی برای پیشبرد حل سیاسی بحران اوکراین همکاری خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: «بیانیه سران گروه بیست با توافق همه طرف ها صادر شده و منعکس کننده اجماع همه کشورهای عضو است».

«نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند پیشتر از تصویب بیانیه نشست سران گروه بیست در چارچوب رویدادهای اوکراین خبر داد و از همه کشورها خواست از تهدید یا زور برای به دست آوردن اراضی خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز