خبرگزاری کار ایران

درخواست رئیس‌جمهور چین برای کنترل فعالیت‌های دینی غیر قانونی در سین‌کیانگ

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۴۳۰

رئیس‌جمهور چین خواستار کنترل فعالیت‌های دینی غیر قانونی در منطقه سین‌کیانگ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از کانال سی سی تی وی، «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهوری چین روز گذشته -شنبه- دربازدید کم‌سابقه‌ای از منطقه سین‌کیانگ از مقام‌ها این منطقه که اکثریت مسلمانان ایغور در آن زندگی می‌کنند، خواست تا ثبات اجتماعی را که به‌سختی به محقق شده است، حفظ کنند.

طبق این گزارش، شی در این بازدید که نخستین سفر او به سین‌کیانگ از جولای ۲۰۲۲ است، در جریان فعالیت‌های دولت در منطقه قرار گرفت.

وی در این سفر تاکید کرد که اولویت باید همیشه به حفظ ثبات اجتماعی داده شود و ما باید از ثبات برای تضمین توسعه استفاده کنیم. 

رئیس جمهور چین افزود: «ادغام گسترش مبارزه با تروریسم و جدایی‌طلبی با حرکت به سمت عادی‌سازی کار در زمینه ثبات اجتماعی و حاکمیت قانون مهم است». 

وی تصریح کرد که ‌از مقام‌های سین‌کیانگ خواسته است به طور عمیق‌تری باید گرایش چینی بر گرایش اسلامی غلبه داشته باشد و فعالیت‌های غیرقانونی مذهبی به طور مؤثرتری کنترل شود‌. 

شی همچنین گفت: «ما در فرآیند مدرن‌سازی مطابق با مدل چینی یک سین‌کیانگ زیباتر، متحدتر، هماهنگ‌تر، ثروتمندتر و شکوفاتر خواهیم ساخت».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز