خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری ترکیه:

سوئد به هیچ یک از خواسته‌های ما برای استرداد تروریست‌ها پاسخ نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۱۹۰

وزیر دادگستری ترکیه تاکید کرد که سوئد به هیچ یک از خواسته‌های کشورش برای استرداد تروریست‌ها پاسخ نداده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «یلماز تونچ»، وزیر دادگستری ترکیه اعلام کرد که سوئد هنوز به هیچ یک از ۲۸ درخواست آنکارا برای استرداد تروریست ها پاسخ نداده است.

وی گفت: «۲۸ درخواست برای استرداد افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی به سوئد ارسال کرده ایم که ۲۲ درخواست از جمله ۹ درخواست برای استرداد اعضای حزب کارگران کردستان رد شده است. ۸ درخواست هم در ارتباط با اعضای گروه تروریستی فیتو و ۵ عضو از گروه های دیگر ارائه کردیم همچنین  ۳ درخواست دیگر ارائه کردیم که به دلیل مرگ متهمان یا شرایط مشابه رد شد. ۳ درخواست ما در انتظار پاسخ است، اما نهاد قضایی سوئد تصمیم منفی خود درباره این درخواست ها را عملا اعلام کرده است».  

تونچ با اشاره به اینکه سوئد قصد خود را برای تبدیل شدن به عضو ناتو و شریک ترکیه در این ائتلاف نظامی اعلام می‌کند و این موضوع در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد و پارلمان در حین بررسی همه نکات را در نظر خواهد گرفت، گفت: «ما انتظار داریم استکهلم تروریست ها را به ما تحویل دهد اما آنها هیچ اقدامی در این زمینه نکرده اند».

وی افزود که قانون جدید مبارزه با تروریسم از ماه ژوئن در سوئد اجرایی شده است اما معمولا متن چنین قوانینی بسیار گسترده است و به همین دلیل مشکل حوادث هتک حرمت قرآن در سوئد بسیار مهم است. ما انتظار داریم که این اقدامات متوقف شود.

وزیر دادگستری ترکیه همچنین تصریح کرد که ایالات متحده و سایر کشورهای اروپایی تقریبا به درخواست‌های ترکیه برای استرداد مجرمان عمل نمی‌کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز