خبرگزاری کار ایران

دیپلمات برزیلی:

به دنبال تسریع در آغاز مذاکرات برای حل بحران اوکراین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۲۴۷

دیپلمات برزیلی بر تلاش برای تسریع در آغاز گفت‌و‌گوها برای حل بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «برنارد جورج لئوپولد دی گارسیا کلینگل»، سفیر برزیل در مینسک اعلام کرد که کشورش به همراه بلاروس مانند سایر کشورهای جهان در تلاش برای تسریع آغاز مذاکرات  جهت حل درگیری در اوکراین هستند.

کلینگل گفت: «در ارتباط با مسئله اوکراین طرف های درگیر باید بر سر میز مذاکره بنشینند و به اجماع نظر برسند. هنوز نشانه ای از این آمادگی مشاهده نمی شود».

وی افزود: «اما نه تنها برزیل و بلاروس بلکه بسیاری از کشورهای جهان در تلاش هستند تا فرصت‌هایی را برای مذاکرات صلح ایجاد کنند. ثبات وضعیت هم در منطقه اروپا و هم در سراسر جهان مهم است».

دیپلمات برزیلی همچنین تاکید کرد که بلاروس به عنوان بازیگر اصلی در شرق اروپا جایگاه ویژه ای در این منطقه دارد‌.

وی افزود: «این کشور در کانون اوضاع قرار دارد و بنابراین باید نقش مهمی در حل مشکلات مربوط به وضعیت منطقه ایفا کند».

وی در پایان تاکید کرد: «البته در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها علیه بلاروس مشکلاتی وجود دارد که بر روابط ما تاثیر می‌گذارد اما به هر روش ممکن تلاش می‌کنیم تا بر این مشکلات غلیه کنیم. ما تمام تلاش خود را برای دور زدن تحریم ها و رسیدن به سطح بالاتری از همکاری انجام می‌دهیم».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز