خبرگزاری کار ایران

واکنش کرملین به اظهارات بایدن درباره همتای چینی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۳۰

سخنگوی کرملین اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی خود را نشان دهنده سیاست متناقض و غیر قبال پیش بینی واشنگتن توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درباره «شی جین پینگ»، همتای چینی خود گفت که این اظهارات نشان می دهد ایالات متحده سیاست متناقض و غیرقابل پیش بینی را دنبال می‌کند و لحن دستوری آن برای بسیاری از کشورها غیرقابل قبول شده است.

پسکوف تاکید کرد که این موضوع به این کشورها و ایالات متحده مربوط می‌شود.

وی درباره اظهارات بادن درباره شی افزود: «همان طور که می‌دانید، این از یک سو یک تناقض بزرگ در سیاست خارجی ایالات متحده و نشان دهنده غیرقابل پیش بینی بودن آن است و از یک سو ادامه چنین جنبه‌های دستوری در سیاست خارجی ایالات متحده دیگر مورد قبول بسیاری از کشورها نیست که شمار آنها نیز پیوسته در حال افزایش است».

پسکوف در ادامه گفت: «چند روز پیش شاهد سفر وزیر خارجه آمریکا به پکن بودیم اما اکنون رئیس جمهور این کشور اظهارات نامفهومی را مطرح می‌کند، البته این موضوع به خود آنها مربوط است. روابط  ما با آمریکا بد و با چین بسیار خوب است». 

بایدن رئیس‌جمهور چین را دیکتاتور توصیف کرده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز