خبرگزاری کار ایران

اعتراض گسترده کارگران سالن‌های آرایشی نیویورک آمریکا به شرایط خطرناک شغلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۷۵

کارکنان سالن‌های آرایشی و خدمات ناخن آمریکا در ایالت نیویورک در اعتراض به‌عدم توجه دولت و مدیران سالن‌ها به نتایج تحقیقات یک دانشگاه در زمینه سرطان‌زا بودن و مسمویت کارکنان سالن‌ها و ناخن‌کارها به دلیل مواجهه با مواد شیمیایی اعتراض خیابانی ترتیب دادند.

به گزارش ایلنا به نقل چنل نیوز آسیا، کارکنان سالن‌های آرایشی و خدمات ناخن آمریکا در ایالت نیویورک در اعتراض به‌عدم توجه دولت و مدیران سالن‌ها به نتایج تحقیقات یک دانشگاه در زمینه سرطان‌زا بودن و مسمویت کارکنان سالن‌ها و ناخن‌کارها به دلیل مواجهه با مواد شیمیایی اعتراض خیابانی ترتیب دادند. 

طبق تحقیقات اخیرا منتشر شده در دانشگاه کرنل آمریکا، بسیاری از سالن‌ها هنوز مقررات مربوط به تهویه، لزوم بکارگیری تجهیزات حفاظتی و ایمنی دربرابر مواد شیمیایی و لزوم افزایش حداقل دستمزد بخاطر سختی کار را رعایت نمی‌کنند. 

آن‌ها همچنین امیدوارند که شاهد تغییراتی مانند کاهش ساعات کار، پرداخت حقوق مطابق با ریسک بیماری‌های شغلی و بهبود وضعیت بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور در سراسر ایالات متحده آمریکا باشند. 

ایالت نیویورک آمریکا میزبان حدود پنج هزار و ۷۰۰ سالن آرایشی و سالن ناخن است که در مجموع دارای ۴۰ هزار کارگر است. 

حدود ۸۵ درصد از تکنسین‌های ناخن در نیویورک زن بوده و ۷۳ درصد از آن‌ها آسیایی یا ساکن جزایر اقیانوس آرام هستند. 

ناظران گفتند که بسیاری از این کارگران به دلیل مواد شیمیایی و دودهای خطرناک از مشکلات سلامتی رنج می‌برند. 

از سال ۲۰۱۴، ائتلاف کارکنان سالن‌های آرایشی نیویورک برای بهبود وضعیت دستمزد و شرایط کارگران کار می‌کند. چندین قانون جدید نیز در سطح ایالتی اجرا شده است. 

«گوما گورونگ»، تکنسین ناخن با سابقه، به نمایندگی از معترضان می‌گوید: «با وجود اینکه حداقل دستمزد اجرا شد و منشور حقوق به تصویب رسید، اما هر کارگر سالن ناخن حداقل دستمزد را دریافت نمی‌کند. هیچ مرخصی، مرخصی استحقاقی وجود ندارد، چه رسد به گرفتن مستمری! مثلا من ۲۵ سال است که کار می‌کنم و اکنون هیچ حق بازنشستگی و مایملکی ندارم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز