خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع روسیه:

واشنگتن به دنبال اقدام تحریک‌آمیز با استفاده از مواد سمی در اوکراین است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۸۹

وزارت دفاع روسیه،‌ واشنگتن را به تلاش تحریک‌آمیز برای استفاده از مواد شیمیایی سمی در اوکراین متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ وزارت دفاع روسیه امرز -سه‌شنبه- هشدار داد که ایالات متحده قصد دارد با استفاده از مواد شیمیایی سمی در اوکراین اقدامی تحریک‌آمیز انجام دهد و روسیه را مسئول آن معرفی کند.

طبق این گزارش، در دهم فوریه قطاری مملو از مواد شیمیایی به شهر «کراماتورسک» که تحت کنترل کی‌یف در جمهوری خلق دونتسک است، رسید و این محموله در ادامه با خودروهای زرهی ساخت ایالات متحده به خط تماس تحویل داده شد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه،‌ این محموله حاوی هشت جعبه ماده «بی ضد» (مورد استفاده ایالات متحده در ویتنام) با علامت خطر شیمیایی و همچنین پنج جعبه«کروم » و سه جعبه «کروم» با علامت تحریک‌کننده بود.

همچنین در تاریخ نوزدهم فوریه نیز ۱۱ خودروی حامل مهمات تکه‌تکه شده با علامت های ویژه تحت پوشش مصالح ساختمانی در کراماتورسک تخلیه شدند.

ارائه همزمان مواد شیمیایی سمی و وسایل حفاظت در برابر آنها نشان دهنده تلاش برای انجام اقدامات تحریک‌آمیز در سطح بزرگ با استفاده از مواد روانگردان سمی نظامی «بی ضد» است که توسط سازمان منع سلاح‌های شیمیایی ممنوع شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز