خبرگزاری کار ایران

کارشناس آمریکایی:

واشنگتن به درگیری‌ها در جهان دامن می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۹۸

یک کارشناس آمریکایی تاکید کرد که آمریکا را عامل تشدید درگیری‌ها در جهان برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وب سایت فورتی فایو ۱۹، «تد گالن کارپنتر»، کارشناس آمریکایی تاکید کرد که مداخله آمریکا در بحران اوکراین باعث طولانی شدن جنگ بین غرب و روسیه شده است. 

‌کارپنتر با اشاره به کشورهایی چون کویت، سومالی، بوسنی، کوزوو، افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و در حال حاضر نیز اوکراین توضیح داد که مداخله ایالات متحده در امور داخلی بسیاری از کشورها باعث ایجاد بحران‌های بزرگی شده که مهار آن ها دشوار شده است.

وی افزود که رهبران ایالات متحده باید بدانند که عقل اقتضا می‌کند گاهی باید شکست و خسارت را پذیرفت  تا از وقع  فجایع جلوگیری کرد اما سیاستمداران کاخ سفید نمی‌خواهند از اشتباهات گذشته درس بگیرند.

این کارشناس آمریکایی گفت: «واشنگتن از کی‌یف به عنوان یک گروگان در جنگ نیابتی ناتو علیه مسکو با هدف گسترش این ائتلاف به سمت مرزهای روسیه استفاده می‌کند و این موضوع را نادیده می‌گیرد که چنین اقدامی امنیت و منافع روسیه را به خطر می‌اندازد.

وی بر لزوم تقویت مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف و تضمین بی طرفی اوکراین تاکید و تصریح کرد که حل و فصل نهایی  باید متضمن بقای جمهوری کریمه و دونباس تحت کنترل روسیه باشد و کی یف از مسکو پیروی کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز