خبرگزاری کار ایران

مقام‌های سئول:

ناگزیر به بررسی گزینه تسلیحات هسته‌ای خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۱۸۰

رهبر حزب حاکم کره جنوبی تاکید کرد که سئول ناگزیر به بررسی گزینه داشتن سلاح‌های هسته‌ای خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جونگ جین سوک»، رهبر حزب حاکم «قدرت مردم» در کره جنوبی گفت که پرتاب موشک کره شمالی دلیلی برای بررسی نیاز سئول به داشتن تسلیحات هسته‌ای است و ما در شرایط خاص باید این احتمال را در نظر بگیریم. 

وی گفت: «تا هر زمان که اقدامات تحریک‌آمیز و مسلحانه از سوی کره شمالی بیشتر شود، صحبت‌ها درباره در اختیار داشتن تسلیحات هسته‌ای بیشتر می‌شود.»

این مقام کره جنوبی به لزوم تقویت سیستم زنجیره کشتار (مفهوم حمله پیشگیرانه به موشک‌ها و تاسیسات هسته‌ای کره شمالی در صورت درگیری) اشاره کرد تا پیونگ‌یانگ در صورت تلاش برای استفاده از سلاح هسته‌ای در شبه‌جزیره هرگز نتواند بهبود یابد. 

وی افزود: «انتخاب سئول تقویت بازدارندگی گسترده است، اما اگر این پاسخ کافی نباشد، کره جنوبی باید به طور جدی گزینه تسلیحات هسته‌ای برای خود را بررسی کند. »

این سیاستمدار کره ای همچنین سیاست «مون جائه این»، رئیس‌جمهور پیشین کره جنوبی را که به دنبال گفت‌و‌گو با کره شمالی بود، پیشنهاد صلح‌آمیز توصیف و در عین حال تاکید کرد که رهبر کره شمالی از تسلیحات هسته‌ای دست نخواهد کشید، حتی اگر میلیون‌ها نفر در این کشور از گرسنگی جان خود را از دست دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز