خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

شناسایی یک بالن چینی ‌‌بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی/ توافق ایتالیا و فرانسه بر سر ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین/ تحریم‌های جدید‌ آمریکا علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۹۷۶

شناسایی یک بالن چینی ‌‌بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی، توافق ایتالیا و فرانسه بر سر ارسال سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین و تحریم‌های جدید‌ آمریکا علیه ایران از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز -جمعه- در ادامه رویکردهای ضدایرانی خود، تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و در ارتباط با برنامه پهپادی این کشور اعمال کرد.

- تروئیکای اروپا و آمریکا با اشاره به گزارش ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص آنچه «تغییرات اعلام‌نشده در تأسیسات فردو» خوانده شده است، مدعی شده‌اند که پاسخ ایران به این گزارش را ناکافی می‌دانند.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهوری فرانسه در الیزه، گفت که دو طرف در خصوص «تهدیدهای ایران» اتفاق‌‌نظر داشتند.

- آمریکا در قالب بسته جدید کمک‌های خود به اوکراین، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دیگر کمک امنیتی به این کشور ارسال می‌کند.

- وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که این کشور و ایتالیا مذاکرات فنی برای تحویل مشترک سامانه دفاع هوایی «سمپ/تی مامبا» به اوکراین در بهار ۲۰۲۳ را نهایی کرده‌اند.

-  وزارت دفاع آمریکا از شناسایی یک بالن چینی دیگر بر فراز آسمان کشورهای آمریکای جنوبی خبر داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز