خبرگزاری کار ایران

رای دادگاه برزیل به آزادی ۴۶۴ نفر از مظنونان ناآرامی‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۱۷۹

دادگاه عالی فدرال برزیل حکم آزادی موقت ۴۶۴ نفر از مظنونان ناآرامی‌های اخیر را صادر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «الکساندر دی مواریس»، قاضی دادگاه عالی فدرال برزیل حکم آزادی موقت ۴۶۴ نفر از افراد مظنون به مشارکت در حمله به مراکز رسمی قدرت در برازیلیا را صادر کرد و ۹۴۲ نفر دیگر را در زندان نگه داشت.

بر اساس بیانیه دادگاه، دی مواریس هزار و ۴۰۶  پرونده از افراد مظنون به مشارکت در حمله به مراکز قدرت در برازیلیا و تخریب آنها را بررسی کرده است. 

وی به آزادی موقت ۴۶۴ نفر تحت شرایط خاص مانند بستن دستبند الکترونیکی و محرومیت از رسانه‌های اجتماعی رای داده است.

طبق این گزارش، ۹۴۲ نفر دیگر همچنان تحت بازجویی هستند و به گفته دی مواریس، شواهدی دال بر مشارکت آنها در اقدامات تروریستی، تلاش برای از بین بردن حاکمیت قانون از طریق خشونت و مشارکت در کودتا وجود دارد.

قاضی معتقد است که این بازداشت شدگان ممکن است مرتکب اعمال خشن و فوق‌العاده خطرناک شده باشند و برای حفظ امنیت عمومی و اثربخشی تحقیقات لازم است برای مدت نامعلومی در بازداشت موقت نگهداری شوند.

مقام‌های برزیل از تاریخ هشتم ژانویه بیش از ۲ هزار نفر از حامیان «ژایر بولسونارو»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور را که به کاخ ریاست جمهوری، مقر کنگره و دادگاه عالی حمله و آنها را تخریب کردند، دستگیر کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز