خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

تلاش غرب برای اخراج مسکو از سازمان ملل بیهوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۱۳۸

وزارت خارجه روسیه تلاش غرب برای اخراج کشورش از سازمان ملل را بیهوده توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه صبح امروز -شنبه- اعلام کرد که تلاش کشورهای غربی برای اخراج روسیه و نمایندگان این کشور از سازمان ملل بیهوده و بی‌نتیجه است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است:‌ «تلاش‌های احتمالی شرکای غربی برای اخراج روسیه از سازمان ملل از جمله از طریق اجرای ایده سلب اعتبارنامه نماینده دائم روسیه در سازمان  بارها تاکید شده است که سناریویی غیرقابل تحقق است».

وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است: «واقعیت این است که تنها مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند به توصیه شورای امنیت که روسیه را عضوی با حق وتو می‌داند، آن را از عضویت در این سازمان محروم کند. کاملا مشخص است که این موضوع درباره وضعیت روسیه نتیجه‌بخش نخواهد بود چنانچه در منشور سازمان ملل ذکر شده و اطلاعات در وب‌سایت رسمی سازمان در دسترس عموم است». 

در این بیانیه، سناریوهای مطرح شده در رسانه‌های غربی در راستای تلاش برای حذف اختیارات نمایندگان ‌روسیه در سازمان ملل، حدس و گمان توصیف شده است.

وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه راه قانونی دیگری برای اجرای چنین طرحی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: «تلاش برای ایجاد چنین مکانیزم‌هایی نیاز به ایجاد تغییرات مناسب در اساسنامه سازمان دارد و لازم است دو‌سوم اعضای مجمع عمومی به آن رای دهند». 

در پایان این بیانیه آمده است: «درباره اختیارات نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، استوارنامه مربوطه با امضای رئیس‌جمهوری روسیه به دبیرکل سازمان تقدیم می‌شود و نه کشورهای غربی».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز