خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

اخراج ۱۰ دیپلمات روس از پرتغال/ لغو مقررات منع آمد و شد در پرو/ سخنرانی ولودیمیر زلنسکی در شورای امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۳۲۱

اخراج ۱۰ دیپلمات روس از پرتغال، لغو مقررات منع آمد و شد در پرو و سخنرانی رئیس‌جمهوری اوکراین در شورای امنیت از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل سیاست آمریکا برای تسلیحاتی کردن فضای ماورای جو را مانعی برای ارتقای رویکرد خلع سلاحی و امنیت بین‌المللی خواند و بر توقف چنین روندی تاکید کرد.

- رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی متهم کرد و خواستار محاکمه مسئولان این کشور در دادگاهی مشابه دادگاه نورنبرگ شد.

- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به اتهام‌های رئیس‌جمهوری اوکراین علیه نظامیان روس در ارتباط با حوادث بوچا آن را بی‌اساس خواند و خطاب به وی گفت که قضاوت درباره این ادعاها را به وجدان شما وگذار می‌کنم.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌رغم مخالفت‌های جامعه جهانی با شهرک‌سازی این رژیم در اراضی اشغالی، بار دیگر تاکید کرد که این رژیم به ساخت و ساز در کرانه باختری ادامه می‌دهد.

- رئیس‌جمهوری پرو از لغو مقررات منع رفت و آمد در این کشور، در پی مخالفت گسترده مردمی خبر داد.

- وزیر خارجه روسیه گفت که جعل واقعیت درباره بوچا برای منحرف کردن توجه از این واقعیت طراحی شده است که اوکراین تصمیم گرفته است از پیشنهادات خود در استانبول صرف نظر کند.

- رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که ایران به تهدید علیه مقام‌های واشنگتن ادامه می‌دهد.

- شبکه اجتماعی توئیتر بیش از ۳۰۰ حساب‌ کاربری دولت روسیه را محدود کرده است.

- وزارت خارجه پرتغال نیز در اقدامی همسو با برخی کشورهای دیگر اروپایی، دستور اخراج شماری از دیپلمات‌های روس را صادر کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز