خبرگزاری کار ایران

معارض سعودی در گفت‌وگو با ایلنا:

جنایت اخیر آل‌سعود بزرگ‌ترین عملیات اعدام در تاریخ عربستان است/ ریاض برای گسترش الحاد و وهابیت تلاش می‌کند/ شهدای قطیف، تاوان شیعه بودن را می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۲۲۰

معارض سعودی مقیم آمریکا تاکید کرد که جنایت اخیر اعدام دسته‌جمعی در عربستان سعودی سومین جنایت کشتار جمعی در دوره ولیعهد فعلی سعودی است.

«محمد منصور»، معارض سعودی مقیم ایالات متحده آمریکا در تبیین جنایت‌های رژیم آل سعود در اعدام‌های دسته‌جمعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت:  پس از جنایتی که مقام‌های سعودی با اعدام ۸۱ نفر مرتکب شدند، خشم شدیدی شبکه‌های اجتماعی را فرا گرفت. ۴۱ نفر از این افراد از اهالی قطیف بودند و این جنایت، بزرگ‌ترین عملیات اعدام در تاریخ عربستان سعودی و سومین جنایت کشتار جمعی در دوره «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی از سال ۲۰۱۵ تاکنون به شمار می‌رود. جنایت نخست در سال ۲۰۱۶ رخ داد و آل سعود ۳۷ شهروند سعودی از جمله کودکان را اعدام کرد که حکم تعدادی از آنها به ضرب گلوله و تعدادی از آنها با ضربه شمشیر اجرا شد. 

منصور افزود: در سال ۲۰۱۹ نیز ۳۷ نفر به صورت جمعی اعدام شدند که ۳۲ نفر از آنها از اهالی قطیف بوده و بر اساس محاکمه‌هایی به تروریسم متهم شده بودند که صرفا به اعتراف‌های گرفته شده از این افرد تحت شکنجه استناد کرده بودند. البته آنها برای نخستین بار نبود که به تروریسم متهم می‌شدند، بلکه بیشتر این شهدا به اتهام باطل تیراندازی به سمت نیروهای پلیس در جریان اعتراض‌های ضد حکومتی در سال های اخیر محکوم شده بودند. یکی از شهدای منطقه «عوامیه» در آخرین گفت‌وگوی تلفنی با مادرش گفته بود: «هنگامی که سرم را جدا کنند، فریاد یا حسین سر خواهم داد». این نشان می‌دهد که شهدای منطقه قطیف به دلیل حب پیامبر اسلام و اهل بیت و شیعه حضرت علی (ع) بودن حبس می شدند. 

وی گفت: با آغاز دوره «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان در سال ۲۰۱۵ جنایت‌ها بیشتر و بیشتر شد و رژیم آل سعود نه تنها این جنایت‌ها را متوقف نکرد بلکه حتی پیکرهای شهدا را هم به این بهانه که حکومت اسلامی آنها را در قبرستان‌های اسلامی دفن کرده است، تحویل خانواده‌هایشان نداد اما هیچ کس از این قبرها و اجساد خبر ندارد. رژیم سعودی همچنین به خانواده های شهدا اجازه نمی‌دهد برای عزیزانشان سوگواری کنند و آنها حق ندارند هیچ خبری از افراد بازداشتی و شهدا منتشر کنند که در این صورت تهدید و ارعاب و شکنجه  یا کشته می شوند.

منصور تاکید کرد: افرادی چون شهید «عبدالرحیم الحویطی» که در منزلش و در حال تلاش برای دفاع از خود و خانه‌اش کشته شد، منابعی را پیش از شهادت منتشر کرده بود. آل سعود او را به تروریسم و تیراندازی به سمت نیروهای پلیس متهم کردند و کشتند و منزلش را ویران کردند، همان طور که برای پنج نفر از همسایگانش در همین منطقه نیز اتفاق افتاد و آنها به اتهام تروریسم و حمل سلاح و مواد منفجره کشته شدند. 

وی گفت: آل سعود نه تنها از حبس و کشتار شهروندان سعودی دست برنداشته است بلکه آنها را به ترور و تروریسم متهم و منتسب کرده و در رسانه‌های عربی و غربی برای بد نام کردن آنها تلاش می‌کند. 

این معارض سعودی گفت: رژیم عربستان از بدو تاسیس تا به امروز آلوده به خون بی‌گناهان بوده است و این جنایت‌ها نه تنها شامل شهروندان عادی می‌شود بلکه شاهزادگان، تاجران، اندیشمندان، دانشمندان و شیوخی چون مبلغ بزرگ «سلمان العوده»  نیز از موج بازداشت‌های بن سلمان در امان نیستند. 

وی ادامه داد: کاملا مشخص است که بن سلمان اموال هنگفتی را به رسانه‌های داخلی و خارجی می‌پردازد تا با رژیم سعودی هم صدا شوند و خواسته های آن را انعکاس دهند. 

منصور تاکید کرد: حکام سعودی تلاش می‌کنند همه مخالفان و فعالان سعودی را در داخل و یا خارج از عربستان به شیوه‌های مختلف ترور کنند تا صدای آنها را در افشای آنچه در داخل می‌گذرد، خاموش کنند. البته بن سلمان در داخل کشور توانست رسانه‌ها را با روش‌های مختلفی چون شکنجه و بازداشت و قتل در راستای منافع و خواسته‌های خود مهار کند اما درباره همه رسانه‌های خارجی و فعالان حقوقی در خارج از کشور نتوانست چنین کند؛ چنانکه دیدیم پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی و فعال حقوقی در سفارت عربستان در استانبول و افشای قتل وحشیانه او از سوی رسانه‌های ترکیه چه اتفاقی افتاد و چه رسوائی برای آل سعود به بار آمد.

وی افزود: پس از اعدام «شیخ علامه باقر النمر» مشخص شد که جامعه سعودی دیگر نمی‌تواند تظاهرات کند چرا که مبارزان و مجاهدان مناطق «قطیف» و «احساء» بازداشت شدند. شیخ نمر همواره به ما تعالیم جهاد علیه تروریسم و آل سعود را می‌آموخت و از جنایت‌های آل سعود علیه فرزندان و خانواده‌هایمان ناراضی بود. او معتقد بود که غرش کلمه از صدای گلوله قوی‌تر است. اکثر شهروندان شیعه از ولایت حمایت می‌کنند و به همین دلیل در حق خانواده‌های شیعه بسیار ظلم شده و آنها بازداشت می‌شوند. یکی از شهدا به دلیل حفظ عکس «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان دستگیر و کشته شد.

منصور گفت: رژیم سعودی نه تنها موج دستگیری‌ها را متوقف نکرد، بلکه دشمنی و خصومت را تشدید و محله‌های شمال منطقه جده در جنوب عربستان و برخی محله‌ها در مکه مکرمه را ویران کرد. آنها فقط به بازداشت‌ها اکتفا نکردند بلکه حرمت‌ها را زیر پا گذاشتند و خانه‌ها را تخریب کردند. آل سعود به گونه‌ای با مردم رفتار می‌کنند که گویی شبه‌جزیره عربستان ملک آنهاست. بسیاری از شهروندان سعودی در سایه این جنایت‌ها از بیم حکومت فاسد مجبور شدند با شرایط کنونی کنار بیایند، اما متأسفانه برخی از سعودی‌ها اطاعت از آل سعود را اطاعت مطلق می‌دانند و همین سعودی‌های وابسته به حکومت تأثیر بسیاری بر جامعه حوزه خلیج فارس گذاشته‌اند. البته برخی از فعالان خارج از کشور هستند که سخت با جامعه در داخل منطقه مبارزه می‌کنند.

این معارض سعودی افزود: حکومت سعودی می‌خواهد مردم همچون عروسکی بازیچه دست آنها باشند و حقوق دینی خود را که ابتدایی‌ترین حقوق انسانی است، مطالبه نکنند. 

وی گفت: مقام‌های سعودی با خاموش کردن صدای بلند معترضان  و سکوت مردم برای مطالبه حقوق خود با توسل به ارعاب دست به انتشار افکار منفی و فرقه‌ای در میان جامعه زدند. آنها می‌خواهند الحاد و وهابیت را در بین جامعه عرب گسترش دهند. مایه تاسف است که برخی از سعودی‌ها و کشورهای عربی خلیج فارس از شهادت ناعادلانه ۸۱ نفر ابراز خوشحالی می‌کنند. دلیل آن شست و شوی مغزی آنها توسط مقامات سعودی است. 

منصور خاطر نشان کرد: تنها یک روز مانده به آغاز به اصطلاح «موسم ریاض»، تقریبا ۱۶ افسر جنگی سعودی در یمن کشته شدند و مایه تأسف است که عربستان سعودی حتی به خاطرسربازان خود جشن‌های این موسم را متوقف نکرد. از اینجا مشخص می‌شود که عربستان در داخل منطقه به سمت غرب گرایش دارد و می‌خواهد آداب غرب را در حرمین شریفین ترویج کند.

وی افزود: آینده بن سلمان و تاج و تختش با توجه به این جنایت‌های فجیع که همه دنیا آن را محکوم می کنند، صرفا می‌تواند خرید باشگاه‌های خارجی از سوی عربستان سعودی باشد که مهم‌ترین آنها باشگاه نیوکاسل است و آینده‌ای غیر از جذب ستاره‌های گلف برای تکمیل جنایت‌های کثیف خود برای پولشویی، کاهش حقوق کارکنان و سخت‌گیری به مردم با تمام قدرت و افزایش مالیات برای وی متصور نیست.

منصور گفت: بن سلمان در جدیدترین تصمیمات خود گفت که اسرائیل اشغالگر نیست، بلکه متحد است و این نشان می‌دهد که در پی عادی‌سازی روابط با اشغالگران جنایتکار صهیونیست است. 

وی تاکید کرد: عربستان سعودی همچنین در زمره بدترین کشورهای جهان و جهان عرب از نظر آزادی مطبوعات قرار دارد به گونه‌ای که رتبه این کشور از بین ۱۸۰ کشور در جایگاه ۱۷۲ قرار دارد که سخت‌ترین و خطرناک‌ترین وضعیت برای امنیت خبرنگاران است.

این معارض سعودی در پایان افزود: از خدا می‌خواهیم که ما را از شر خانواده ظالمی که نزدیک به ۳۰۰ سال بر شبه جزیره عربستان حکومت کردند، نجات دهد و ما را از جنایت‌های کثیف آنها برهاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز