خبرگزاری کار ایران

مخالفان تونسی برای استعفای دولت ضرب‌الاجل تعیین کردند

کد خبر : ۱۱۹۹۱۴

احزاب مخالف تصریح کردند که فقط زمانی در گفت‌و‌گوهای ملی برای حل بحران سیاسی شرکت می‌کنند که پیش از ۱۵ نوامبر طرف‌های سیاسی بر سر یک شخصیت مستقل برای هدایت دولت آینده توافق کنند.

مخالفان تونسی به دولت موقت این کشور تا ۱۵ ماه نوامبر برای استعفا مهلت دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، ۱۴ حزب مخالف تونسی که عضو «جبهه نجات ملی» هستند با صدور بیانیه‌ای به دولت این کشور تا روز ۱۵ نوامبر مهلت دادند استعفای خود را ارائه کند.
مخالفان در این بیانیه بر ضرورت پایان رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر آینده این کشور به منظور تشکیل دولت تکنوکرات تا پیش از ۱۵ نوامبر تاکید کردند.
بر اساس این بیانیه، احزاب مخالف تصریح کردند که فقط زمانی در گفت‌و‌گوهای ملی برای حل بحران سیاسی شرکت می‌کنند که پیش از ۱۵ نوامبر طرف‌های سیاسی بر سر یک شخصیت مستقل برای هدایت دولت آینده توافق کنند.
احزاب مخالف تونسی همچنین از مردم، تشکیلات سیاسی و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور خواستند که سلسله اقداماتی را برای وادار کردن دولت به احترام به تعهداتی که در آغاز گفت‌و‌گو‌های ملی ارائه کرده، انجام دهند.
در همین حال، «محمد منصف المرزوقی» رئیس‌جمهوری تونس خواستار از سر گیری گفت‌و‌گوهای ملی طی هفته آینده شد.
المرزوقی تاکید کرد که همه گروه‌های سیاسی باید منافع استراتژیک و مصالح امنیتی و اقتصادی کشور را اولویت خود قرار دهند.
وی از پارلمان تونس نیز خواست که تدوین قانون اساسی و تصویب آن را در مدتی کمتر از یک ماه به پایان برساند تا کشور آماده برگزاری انتخابات شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز