خبرگزاری کار ایران

عارف در همایش سراسری اصلاح‌طلبان:

مجلس فعلی پشتیبان دولت نیست / مجلسی می‌خواهیم که مطالبات مردم را بدون واهمه مطرح کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۶۸

نیازمند مجلسی هستیم که در راستای اهداف اصلی نظام حرکت کند و مجلسی که نمایندگان مردم بتوانند مطالبات مردم و خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مطرح کنند و به گوش مردم برسانند.

معاون اول رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: ما به مجلسی نیاز داریم که سعه صدر داشته باشد. برای همین برنامه ما در سال آینده پیروزی در انتخابات مجلس است. اگر مشارکت مردم در انتخابات سال آینده مجلس بالای ۵۰ درصد باشد قطعا پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف با حضور در همایش سراسری اصلا‌ح طلبان که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و در کانون توحید در حال برگزاری است، پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر را تبریک گفت که با تشویق حاضران در این همایش روبرو شد.

وی در خصوص پیام سید‌محمد خاتمی به همایش سراسری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: امیدواریم که در آینده بتوانیم نه تنها از پیام بلکه از حضور رهبر اصلاحات استفاده کنیم.

عارف با تاکید بر اینکه هدف ما داشتن مجلسی توانا و مقتدر است، گفت: ما نیاز به مجلسی متخصص و کارشناس داریم که منافع ملی و تلاش برای اجرایی کردن اسناد بالا دستی نظام را در دستور کار خود قرار دهد.


وی افزود: ما به مجلسی نیاز داریم که سعه صدر داشته باشد. برای همین برنامه ما در سال آینده پیروزی در انتخابات مجلس است. اگر مشارکت مردم در انتخابات سال آینده مجلس بالای ۵۰ درصد باشد قطعا پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود.

عارف با تاکید بر اینکه راهی جز اجماع کامل نداریم، گفت: ما درون جریان اصلاحات نیاز به همگرایی و اجماع کامل داریم.

وی افزود: ما در این وضعیت بیش از هر زمان دیگری به برگزاری اینگونه مراسم‌ها و وحدت و همگرایی نیازمندیم. و انشالله این مراسم‌ها مقدمه‌ای برای همایش‌های بزرگتر در سال‌های بعدی باشد.

عارف بیان کرد: جا داشت در اینجا از رهنمود‌ها و حضور رهبری اصلاحات استفاده می‌کردیم امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود تا ایشان بتوانند حضوری در این مراسم شرکت کنند.

وی گفت: ما درسال گذشته فاز اول پیروزی خودمان را با توکل به خدا بدست آوردیم و آن را پشت سر گذاشته‌ایم که رعایت اخلاق، ‌عقلانیت، همدلی در این رسیدن به این پیروزی موثر بوده است.

وی گفت: چه بخواهیم و چه نخواهند ما در روی کار آمدن دولت سهیم بوده‌ایم٬ بنابراین باید تلاش کنیم تا این دولت موفق شود که خوشبختانه روند حرکت دولت نیز بسیار خوب و موفقیت‌آمیز بوده است و در این بین جا دارد ما به شرایط روی کار آمدن آن هم توجه کنیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: انتظار ما این است که همه نهادهای حکومتی٬ از جمله مجلس٬ این دولت را یاری کند و با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی که وجود دارد در چارچوب مسئولیت‌پذیری به دنبال حل مشکلات باشند٬ زیرا امروز باید از کشور ما فقط یک‌صدا شنیده شود.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم با توجه به این وحدت و همدلی به مشکلات بوجود آمده فائق آییم و مسئله حصر را با درایت و از طریق مراجع قانونی حل و فصل کنیم زیرا امروز بیش از هر زمان دیگری ما به همگرایی نیازمندیم و همه جریان‌ها باید منافع ملی را به منافع جناحی ترجیح دهند.

عارف درباره جبهه اصلاحات نیز گفت: جبهه اصلاحات یکی از مهم‌ترین جبهه‌های اصلی کشور است هر چند نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب داشته است٬ اما ما ادعای انحصارگری نداریم و آن را یکی از مهم‌ترین جریان‌های انقلاب می‌دانیم.

وی افزود: دغدغه اصلی جبهه اصلاحات٬ حاکمیت ارزش‌ها و اصول کامل قانون اساسی بوده و است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز ما باید در کنار تقویت دولت دنبال کنیم تکمیل پروژه انتخابات سال ۹۲ با پیروزی در انتخابات سال ۹۴ می‌باشد که باید بتوانیم شرایط آن را فراهم کنیم.

وی در مورد مجلس آینده نیز گفت: مجلس٬ باید مجلسی باشد توانا که هر چند از حقوق قانونی خود استفاده می‌کند یاری کننده و پشتیبان دولت نیز باشد اما متاسفانه مجلس فعلی پشتیبان دولت نیست. ما نیازمند مجلسی هستیم که در راستای اهداف اصلی نظام حرکت کند و مجلسی که نمایندگان مردم بتوانند مطالبات مردم و خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مطرح کنند و به گوش مردم برسانند.

عارف بیان کرد: نمایندگان نباید برای رسیدن به خواسته‌های فردی خود از ابزارهای نظارتی استفاده کنند٬ استفاده از ابزارهای نظارتی فقط باید در چارچوب قانون باشد و ما دنبال اینگونه مجلسی هستیم.

وی تاکید کرد: ما باید بدانیم عملکرد اصلاحات در سال ۹۲ نویدبخش پیروزی ما در سال آینده است. ما باید چند راهبرد اصلی را مد نظر خود قرار دهیم اولین راهبرد ما باید تلاش برای افزایش مشارکت مردم و حفظ سرمایه اجتماعی بوجود آمده باشد بنابراین باید مشارکت بالای ۷۳ درصد را فراهم کنیم زیرا تجربه نشان داده است هر‌گاه مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد علی‌الاصول رای‌ها به سمت اصلاح‌طلبان ریخته می‌شود.

عارف بیان کرد: دومین راهبرد ما باید ضرورت وجود حضور زنان و جوانان در مجلس باشد زیرا در جامعه‌ای که بالای ۵۰ درصد دانشگاهیان آن زنان هستند در شان آن نیست که حضور زنان در مجلس آن تک رقمی باشد.

وی در مورد جوانان نیز گفت: جوانان در پیروزی در انتخابات سال گذشته نقش بسیار برجسته‌ای داشتند که هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کنند بنابراین در مجلس آینده باید حضور داشته باشند.

عارف گفت: از همه مهم‌تر اجماع کامل در جبهه اصلاحات به عنوان یک راهبرد اصلی باید مد نظر باشد هر چند محدودیت‌ها و مشکلاتی وجوددارد اما به نظر من این کار با دسترسی به اجماع کامل شدنی است و باید آن را دنبال کنیم.

وی در مورد گفتمان اصلاحات نیز گفت: در این گفتمان٬ همکاری با دیگران حتی رقبای خودمان را برای رسیدن به مجلسی کارآمد باید در دستور کار قرار دهیم درر این مسیر همه احزاب و گروه‌های سیاسی باید فعالیت حداکثری داشته باشند و منتظر دیگران نباشند.

عارف بیان کرد: در انتخابات سال‌ آینده٬ آن چیزی که مهم است ما هیچ راهی به جز پیروزی نداریم بنابراین همه اعضا باید فعال و در مسیر همگرایی به وحدت باشند و باید منیت‌ها و تحزب به نفع جبهه تبدیل شود و مهم‌ترین کانون را در این بحثباید حوزه انتخابی استان‌ها داشته باشد.

وی در باره رهبری انتخابات سال آینده نیز بیان کرد: ما می‌خواهیم راست بگوییم اما نیاز نیست همه راهکارهای خودمان را بیان کنیم. در مورد رهبری انتخابات سال‌ آینده سکوت کرده‌ایم و در موقع لازم راهبرد خودمان را بیان می‌کنیم که راهبری انتخابات سال آینده باید روشن و شفاف شود.

وی در مورد فضای مجازی نیز گفت: مشکلی که جدیدا ما با آن روبرو هستیم فضای مجازی است بجای آنکه مشکلات خودمان را رودر رو حل کنیم در این فضا مطرح می‌کنیم گاهی یکی از جوانان مطلبی می‌گذارد و بعدا روی آن فکر می‌کندکه این موضوع ممکن است مشکلاتی بوجود آورد ما باید بتوانیم از مزایا و پتانسیل فضای مجازی استفاده کنیم هر چند این فضا نیز می‌تواند خطرآفرین و مشکل آفرین باشد و ما باید زمینه نکات مثبت آن را فراهم کنیم.

وی افزود: گاهی یک سایت مجهول‌الهویه مسئله را از گذشته مطرح می‌کند و این مسئله مورد تحلیل و بحث‌های گوناگونی قرار می‌گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پذیرش مسئولیت حداکثری باید رویکرد همه جریان‌ها در جبهه اصلاحات در انتخابات سال آینده باشد ما باید پیروزی تفکر اصلاحات را مدنظر قرار دهیم و با یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشیم.

وی درمورد انتخابات سال آینده نیز بیان کرد: امیدوارم همه نهاد‌های حکومتی صحبت مقام معظم رهبری را که فرمودند رای مردم حق‌الناس است را سرلوحه و مد نظر خود قرار دهند ما به هیچ وجه نگران اینگونه مسائل نیستیم زیرا تجربه کاشتن گل در پارک‌ها را داریم امروز دیگر کسی گل‌های پارک‌ها را نمی‌کند.

وی در مورد دستیابی به اجماع کامل نیز گفت: باید این اجماع را از حوزه انتخابی استان‌ها پیگیری کنیم که گاهی ممکن است در آنجا مشکلاتی وجود داشته باشد٬ در این مسیر باید ساز و کاری ایجاد شود که یک لیست کامل در کل کشور داشته باشیم.

عارف افزود: در این مسیر باید افتخار کنیم که اگر به نفع کسی کنار می‌رویم٬ تلاش حداکثری برای رسیدن به وحدت داشته باشیم. نباید فراموش کنیم که در راستای هماهنگی با جبهه اصلاحات قدم بر می‌داریم و خوشبین هستم که بتوانیم اکثریت را در مجلس بعدی بدست آوریم و باید از بعضی از تحلیل‌ها و مشابه‌سازی با مجلس پنجم دوری کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ما باید اکثریت و بدست آوردن اکثریت را در دستور کار خودمان قرار دهیم و برای آن به میدان بیاییم و باید به همه مردم بگوییم اگر ما اکثریت را بدست بیاوریم کارهایی از جمله حق و حقوق قانونی آن‌ها، اجرای کامل قانون اساسی در دستور کار خود داریم.

وی در پایان گفت: خوشحالم که امروز در بین شما حضور پیدا کردم هر چند نمی‌خواستم سخنرانی کنم زیرا من بیشتر شنونده هستم تا گوینده هر چند امروز نیز کارهای بسیاری داشتم ولی در اینجا حضور پیدا کردم تا عدم حضور من دوباره محل تحلیل‌های گوناگونی در فضای مجازی قرار نگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز