خبرگزاری کار ایران

مخالفت مجلس ملی فرانسه با اعطای حق پناهندگی به آسانژ

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۲۳۸۲

مجلس ملی فرانسه با پیشنهاد برخی احزاب به دولت برای اعطای حق پناهندگی به بنیانگذار وب‌سایت ویکیلیکس مخالفت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مجلس ملی فرانسه پیشنهاد مورد حمایت چندین حزب مبنی بر اعطای حق پناهندگی از سوی دولت فرانسه به «جولیان آسانژ» بنیانگذار وب‌سایت افشاگر ویکیلیکس که در حال حاضر در لندن حبس بوده و با احتمال استرداد به آمریکا مواجه است، را رد کرد.

متن تصمیم اعطای پناهندگی که مورد بررسی شورای ملی قرار گرفت، الزام آور نبود. «فابین روسل»، کمونیست و «ژان لوک ملانشون» رهبر چپ رادیکال به عنوان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی، نمایندگانی از مدافعان محیط زیست، میانه روها، یک نماینده سوسیالیست و تعداد کمی از نمایندگان اکثریت به طور خاص از این پیشنهاد حمایت کردند.

پیش‌نویس این قطعنامه چند روز پس از توافق میان مجلس ملی (مجلس نمایندگان) و سنای فرانسه در مورد پیشنهاد قانونی برای حمایت بهتر از افشاگران در فرانسه مورد بررسی قرار گرفت. 

۱۷ نماینده از پیش نویس این قطعنامه حمایت و ۳۱ نماینده با آن مخالفت کردند.

نمایندگان حزب اکثریت فرانسه پیش‌نویس قطعنامه اعطای پناهندگی آسانژ در فرانسه را رد و تاکید کردند که این قطعنامه حاوی نکات بحث‌برانگیز به ویژه در سطوح حقوقی و دیپلماتیک است.

آسانژ پس از گذراندن هفت سال در سفارت اکوادور از سال ۲۰۱۹ پس از پناه بردن به بریتانیا در لندن بازداشت است و مقام‌های این کشور در حل بررسی استرداد وی به آمریکا هستند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز